از سیستم مبارزات تا دنیا بازی؛ جزئیاتی از گیم پلی Rise of the Ronin منتشر شد

به گزارش تور بالی اندونزی، رونین (Ronin) یک سامورایی بدون استاد است. این شمشیرزنان سرگردان که از قید و بندهای مختلف رها شده اند، آزادند تا مسیر خود را انتخاب نموده و این آزادی، پایه و اساس بازی Rise of the Ronin را تشکیل می دهد. این اثر ماجراجویی از سازنده Wo Long: Fallen Dynasty و Nioh یعنی تیم نینجا (Team Ninja) اولین بازی اکشن دنیا باز و انتخاب محور این استودیو است.

از سیستم مبارزات تا دنیا بازی؛ جزئیاتی از گیم پلی Rise of the Ronin منتشر شد

در توضیحات بازی آمده که در سال 1863 در ژاپن، بازیکنان یک رونین بی نام و نشان را کنترل می نمایند که به عنوان نوعی جنگجوی مزدور به نام Veiled Edge عمل می نماید. این بازی در میانه دوره ای تاریخی که به عنوان باکوماتسو شناخته می گردد، رخ می دهد. در یک دهه قبل در داستان، قرن ها انزوای ژاپن به لطف ورود کشتی های سیاه آمریکایی به رهبری فرمانده متیو سی. پری، خاتمه یافت و این شروعی برای دگرگونی چند ساله این کشور از حکومت نظامی گرای توکوگاوا شوگونات به امپراتوری های مدرن از طریق اصلاحات میجی شد. کارگردان بازی فومیهیکو یاسودا (Fumihiko Yasuda) در این باره بیان نموده که این برخورد شرق و غرب و هرج و مرج سیاسی و اجتماعی ناشی از آن، هیجان انگیزترین و پر حادثه ترین سال های انگشت شمار در تاریخ ژاپن بوده است. یوسوکه هایاشی (Yosuke Hayashi)، تهیه نماینده بازی، می گوید:

لازم به ذکر است که برخلاف Nioh و Wo Long، این بازی از آن عناصر ماوراء طبیعی بازی های ذکر شده دوری می نماید و یک درام تاریخی است. یاسودا معتقد است که برای بازیکنان واجب است که کاملا خود را در داستان و محیط بازی غرق نمایند. بعلاوه باید انتظار داشته باشید که با چندین چهره واقعی از آن دوران مانند ساکاموتو ریوما (Sakamoto Ryōma) و یوشیدا شوئین (Yoshida Shōin) روبرو شوید. در این میان اگرچه داستان در رویدادهای واقعی روایت می گردد، اما یک اثر تخیلی است که بازیکنان به لطف گنجاندن انتخاب ها، آزادی زیادی در آن را دارند.

این اثر اولین بازی اکشن تیم نینجا محسوب می گردد که دارای سیستم تصمیم گیری است که به دلخواه بازیکنان ماجراجویی را راهنمایی می نماید. مکالمات در بازی دارای پاسخ های متعدد هستند و لحظات کلیدی داستان گزینه هایی مانند انتخاب برای کشتن یا نجات یک فرد را ارائه می دهند. البته انتظار نداشته باشید که تعداد زیادی از این تصمیمات در طول داستان اصلی خود را نشان دهند، اما انجام ماموریت های جانبی خاص مربوط به روایت اصلی یا تمرکز بر یک شخصیت مهم، به راهنمایی ماجراجویی کلی به سمت یکی از چندین خاتمه یاری می نمایند. یک سری ماموریت های خاص وجود دارند که شامل یاری به شخصیت های خاص برای بهبود رابطه شما با آن ها می گردد.

یاسودا بیان می نماید که مفهوم ارتباط موضوع اصلی بازی است. او می گوید:

می توان گفت که خود رونین بازی نماد این آزادی است. تیم نینجا او را به عنوان یک شخصیت با داستانی کامل توصیف می نماید، اما تصمیم گیری به بازیکنان این امکان را می دهد که تصمیم بگیرند که او چگونه در داستان به تصویر کشیده گردد. استودیوی سازنده چیز بیشتری از شخصیت یا هدف نهایی او فاش نموده، اما بازیکنان زمان زیادی برای شناختن او در حین پرسه زدن در محیط قابل کاوش بازی خواهند داشت. هایاشی می گوید این دنیا باز چالشی مناسب برای استودیویی بود که به طور سنتی برای ایجاد مراحل خطی شناخته می شد. او بیان می نماید:

یاسودا نیز اضافه می نماید که تیم نینجا آنقدر به طراحی بازی هایی که در آن بازیکنان هر چیزی را که حرکت می نماید، می کشند عادت نموده است که ایجاد تجربه ای با شخصیت های پس زمینه ای مانند غیرنظامیان، چالش بوده است.

در رابطه با دنیا بازی، این اثر شامل سه شهر بزرگ آن دوره است که شامل یوکوهاما، کیوتو و ادو است که امروزه با نام توکیو شناخته می گردد. یاسودا بیان می نماید که حومه و نواحی روستایی بین این شهرها از طریق راهزنان و تهدیدات دیگر ویران شده و ماموریت های جانبی فراوانی حول حور آن وجود دارد. از نظر راه های حرکت سریع در نقشه، تریلرها شخصیت ها را سوار بر اسب نشان می دهند و بعلاوه یک گلایدر پرنده شکل را برای پرواز سریع در سطح شهر به کار می گیرند. بازیکنان بعلاوه دارای یک قلاب هستند که برای بالا رفتن سریع از فضاها به صورت عمودی و پرواز در هوا استفاده می گردد که می تواند همراه با گلایدر برای انجام ترورهای هوایی استفاده گردد.

یاسودا شمشیرزنی از راه نزدیک بازی را به عنوان عناصری آشنا از آثاری نظیر Nioh توصیف می نماید. این بازی شامل سبک های مختلف مبارزه با سلاح است و به نظر می رسد که پری کردن یک مهارت مهم است. بعلاوه ظاهرا بازیکنان می توانند از ترفندهایی مانند آتش زدن کاتانای خود برای وارد کردن آسیب اضافی به دشمنان استفاده نمایند. با این حال، رونین به علت استفاده از انواع سلاح ها شناخته می شد و این با سلاح های بلند نیزه مانند و ویران نماینده ترین سلاحی که در دوره زمانی بازی ارائه شده یعنی سلاح های گرم نشان داده می گردد. هجوم سلاح های گرم غربی مانند کلت و اسلحه های بزرگتر، یک عنصر حیاتی را به اکشن اضافه می نماید. در واقع داستان بازی ممکن است بیشتر مبتنی بر واقعیت باشد، اما اکشن به همان مقدار که از یک عنوان تیم نینجا انتظار دارید، فوق العاده است.

تیم نینجا می گوید که سیستم مبارزات بازی حول مطالعه و یادگیری الگوهای حمله دشمن که پس از شکست های مکرر انجام می شوند، می چرخد که این به نوبه خود نشان می دهد که بازی به همان مقدار بازی های قبلی چالش برانگیز خواهد بود. در خصوص مجازات مرگ به شیوه آثار سولزلایک که باید امتیازات از دست رفته خود را بار دیگر جمع آوری کنید و چگونگی گنجاندن آن در بازی با توجه به داستان واقع گرایانه آن، یاسودا تأیید کرد که این کار را انجام می دهد و بازی شامل یک منبع پیشرفت به نام کارما (Karma) است. توسعه دهندگان می گویند این کلمه نماد سرنوشتی است که مردم از یک زندگی به زندگی دیگر می برند. با این حال، یاسودا تصریح می نماید که کارما فقط یکی از سیستم ها است. در واقع نوع سنتی دیگری از امتیاز تجربه (XP) وجود دارد که بازیکنان پس از مرگ آن را حفظ می نمایند. طبق گفته ها جزئیات بیشتری از این سیستم در آینده فاش خواهد شد.

در نهایت Rise of the Ronin یک چالش هیجان انگیز برای تیم نینجا است. در حالی که تیم سازنده قبل از هر چیز به خاطر آثار اکشن محض شناخته شده است، اما مشتاق است که بال های خود را در ژانر دنیا باز کند و متعهد به گفتن داستانی است که نسبت به دورانی که به تصویر می کشد، به نوعی قابل استناد باشد. سازندگان ابراز امیدواری نموده اند که بازیکنان موقع تجربه بازی روی پلی استیشن 5 در 22 مارس 2024 (3 فروردین 1403)، احساس نمایند که به این دوره مهم در تاریخ ژاپن سفر نموده اند.

منبع: Game Informer

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 5 دی 1402 بروزرسانی: 5 دی 1402 گردآورنده: baliro.ir شناسه مطلب: 2446

به "از سیستم مبارزات تا دنیا بازی؛ جزئیاتی از گیم پلی Rise of the Ronin منتشر شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "از سیستم مبارزات تا دنیا بازی؛ جزئیاتی از گیم پلی Rise of the Ronin منتشر شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید