آشنایی با جزایر لنکاوی مالزی

به گزارش تور بالی اندونزی، در سفر به جنوب مالزی با مجمع الجزایر شگفت انگیزی به نام لنکاوی آشنا خواهید شد که همچون بهشتی دست نخورده و زیباست، در ادامه بیشتر در مورد این جزیره خواهیم خواند و دانست، با ما همراه باشید.

آشنایی با جزایر لنکاوی مالزی

لنکاوی مالزی که امروزه مالایی ها آن را جواهر کداح (کداح نام یکی از ایالات مالزی است) می نامند. از 99 جزیره (و پنج جزیره دیگر که تنها در هنگام جزر آب دریا آشکار می شوند) واقع در دریای آندامان و در فاصله 30 کیلومتری از ساحل شمال غربی مالزی، تشکیل شده است. لنکاوی منطقه آزاد تجاری است. این مجموعه جزایر بخشی از ایالت کداح و در مجاورت مرز تایلند هستند. در تاریخ پانزده جولای سال 2008، سلطان عبدالحلیم (سلطان ایالت کداح و پادشاه وقت کشور مالزی از دسامبر2011 تا کنون)، به میمنت پنجاهمین سال روز تاج گذاری خود، نام لنکاوی را به جواهر کداح به زبان مالایی؛ Langkawi Permata Kedah، تغییر داد.

بزرگترین جزیره لنکاوی جزیره اپونیموس پولای با 64.792 نفر جمعیت است. این جزیره تنها جزیره مسکونی واقع در ناحیه پولای توبا نیز هست. شهر کواه بزرگترین شهر و پایتخت ایالت لنکاوی است. ایالت کداح و لنکاوی در سال 1821 میلادی توسط قوم سیام فتح شد، در سال 1909 بریتانیایی ها تا زمان استقلال کداح، بر آن تسلط داشتند. البته مدت کوتاهی در جنگ جهانی دوم مالزی توسط ژاپنی ها فتح شد، و کنترل آن به اقوام تایلندی سپرده شد، فرهنگ و آداب رسوم تایلندی امروزه نیز در لنکاوی مشاهده می شود. لنکاوی مالزی تا سال 1978 میلادی، منطقه ای آرام و کم تردد بود، از آن سال به بعد، وضع قوانین منطقه آزاد تجاری و گسترش تدریجی صنعت گردشگری، بر محبوبیت لنکاوی افزود. دوران آغاز رونق اقتصادی و صنعت گردشگری در مالزی مصادف با پایان زمان نفرین محصوری در مالزی بود (محصوری در افسانه های قدیمی مالایی، نام دختر زیبای بی گناهی است که به ناحق کشته می شود، خون سرازیر شده از بدن این دختر به نشان بی گناهی سفید است و در آخرین لحظات عمر خود، لنکاوی را نفرین کرد که هفت نسل پیاپی خالی از سکنه بماند). سرزمین لنکاوی با مساحت 10.000 هکتار و 99 جزیره تابع در سال 2007 میلادی به عنوان ژئوپارک معرفی شد (ژئوپارک طبق تعریف یونسکو، گستره ای است با مرزهای کاملاً آشکار و پهنه کافی که دربرگیرنده چند پدیده زمین شناسی کمیاب و برجسته بوده و در آن گستره جاذبه های طبیعی، تاریخی و فرهنگی ارزشمند نیز یافت شود).

انتشار: 12 فروردین 1397 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: baliro.ir شناسه مطلب: 3

به "آشنایی با جزایر لنکاوی مالزی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آشنایی با جزایر لنکاوی مالزی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید