میدانید بالی کجاست؟

به گزارش تور بالی اندونزی، بالی جزیره ای شگفت انگیز در اندونزی است، که آنقدر محبوب است که در فوران و فعالیت آتشفشان در سال گذشته هم پر از گردشگران بود و کلی تصاویر سلفی با این آتشفشان ثبت شده است، البته در حال حاضر این فعالیت های آتشفشانی متوقف شده است و شرایط بالی با ثبات است و میزبان میهمانان میباشد.

میدانید بالی کجاست؟

اندونزی کشوری است که اکثریت جمعیت آن را مسلمانان تشکیل می‌دهند. اما نقطه‌ای در این کشور وجود دارد که هندو‌ها ساکن آن هستند و یکی از زیبا‌ترین مناطق و جزایر دنیا شناخته می‌شود. تور بالی یکی از بهترین مقاصد برای سفری خاطره انگیز و جالب محسوب می‌شود.

بالی، جزیره خدایان، جزیره کوچکی از بزرگ‌ترین مجمع‌الجزایر جهان و بزرگ‌ترین کشور مسلمان جهان یعنی کشور اندونزی است. این جزیره دو اقیانوس آرام و اقیانوس هند را به هم پیوند داده است. از این رو آب و هوایی بسیار متفاوت دارد.

معرفی بالی 

این جزیره جمعیتی بیش از سه میلیون نفر داشته است که اکثر آن‌ها اهل اندونزی هستند اما در سال‌های اخیر به دلیل رشد فراوان صنعت گردشگری بسیاری از استرالیا و اروپا هم به این جزیره مهاجرت کرده اند.

این جزیره از لحاظ آتش‌فشانی فعال است و خاک آن برای کشاورزی بسیار حاصلخیز است. اما معروف‌ترین آتشفشان آن، آتشفشان کوه گودان آگانگ بوده که مادر کوهها نامیده می‌شود. این کوه، آتشفشانی فعال است و ارتفاعی بیش از 30000 متر دارد.

بزرگ‌ترین شهر و مرکز اداری این جزیره نیز شهر دنپازار است که حدود چهارصد هزار نفر جمعیت دارد. جزیره اندونزیایی بالی دارای گنجینه‌های بسیاری همچون طبیعت زیبا، پوشش گیاهی متنوع و دنیای منحصر به‌ فرد زیر آب، شالیزار‌های پلکانی برنج، رود‌ها و آبشار‌ها است. اما گنجینه ویژه جزیره بالی سنت‌ها و رسوم این جزیره است که در قبال فستیوال‌های گوناگون پذیرای گردشگران است.

مکان‌های دیدنی بالی

موزه بالی

این موزه یکی از بهترین دیدنی‌ها در اندونزی است و مجموعه‌ای با‌شکوه از حکاکی‌های مزین، ماسک‌های نقاشی شده، عروسک‌های خیمه ‌شب ‌بازی، ظروف سفالی و بسیاری دیدنی‌های دیگر است.

معبد مادر

معابد بالی مانند معبد مادر که در منطقه باساکی قرار گرفته و بزرگ‌ترین معبد هندو در بالی محسوب می‌شود، یکی از مکان‌هایی است که حتما باید از آن دیدن کنید. معبد مادر در ارتفاع 1000 متری از سطح دریا و در کوهپایه آتشفشان آگونگ قرار دارد. این معبد مقدس‌ترین معبد هندو در بالی است. هندو‌ها قدیمی‌ترین معبد است.

سواحل نوزا دوآ بالی

با ورود به این جزیره از دنیای روستایی بالی خارج و به جهانی پر زرق و برق و لوکس که بزرگ‌ترین و بهترین هتل‌های جهان را در خود جای داده است، وارد خواهید شد. در اینجا رستوران‌های مجلل، کشتی‌های تفریحی بسیار لوکس، زمین‌های گلف در هتل‌هایی مجلل پذیرای شما خواهند بود. این سواحل از زیبا‌ترین سواحل جهان بوده و در جهان در رده پنجم قرار دارد. معبد زیبای اولا واتو نیز در این شبه جزیره زیبا قرار دارد.

اوبُد بالی

این منطقه که شامل روستا‌ها و محلات مسکونی متعدی است بسیاری از زیبایی‌های جزیره بالی را در خود جای داده است. این زیبایی‌ها شامل جنگل میمون‌ها، دریاچه براتان، معبد آبی اولون دانو، غار فیل‌ها، معبد‌های باستانی متعدد، باغ وحش بسیار زیبای بالی، موزه‌ها و خانه هنر است. البته بازدید از همه قسمت‌های این منطقه بدون راهنما میسر نیست.

آتشفشان کینتامانی

در روستای کینتامانی دریاچه بسیار زیبای باتور و آتشفشان کینتامانی به چشم می خورد. جالب است بدانید که این آتشفشان هنوز فعال بوده و بومیان این منطقه از گدازه‌ها و سنگ‌های سرد شده این آتشفشان برای ساخت منازل خود استفاده می‌کنند. از دیگر دیدنی‌های این منطقه، می‌توان از غار خفاش‌ها نام برد.

همچنین بسیاری مناطق دیدنی و زیبای دیگر در این جزیره هستند که بازدید از آن‌ها قطعا سفری منحصربه‌فرد را رقم خواهد زد.

مسیر دسترسی بالی

بالی در جنوب خط استوا بین جاوه در غرب و لومبوک در شرق قرار گرفته است. فواصل هوایی این جزیره تا جاکارتا حدود 2 ساعت و تا تهران با محاسبه توقف بین پروازی در شهر‌های دوحه، کوالالامپور یا سنگاپور حدود 1555 ساعت است. همچنین تور‌های بسیاری به مقصد بالی وجود دارند که در صورت تمایل می‌توانید با یکی از آن‌ها همراه شوید.

انتشار: 25 فروردین 1397 بروزرسانی: 18 مهر 1399 گردآورنده: baliro.ir شناسه مطلب: 4

به "میدانید بالی کجاست؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "میدانید بالی کجاست؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید