تور اروپا ارزان: مرکز فرهنگی اروپا در سال 2019

به گزارش تور بالی اندونزی، شهر پلوویدف Plovdiv که قدیمی ترین شهر بلغارستان است، به عنوان مرکز فرهنگی اروپا در سال 2019 شناخته شد.

تور اروپا ارزان: مرکز فرهنگی اروپا در سال 2019

با ما سفر کنید و با تور اروپا ارزان از قاره سبز اروپا دیدن کنید و با دریافت خدمات ویزای شینگن از گردش به دور اروپا لذت ببرید.

شهر پلوویدف از شهرهای قدیمی بلغارستان در اروپاست. داشتن قدمت زیاد و آثار تاریخی و معماری زیاد در انتخاب این شهر به عنوان مرکز فرهنگی اروپا موثر بوده است. در افتتاحیه مراسم نامگذاری این شهر به عنوان مرکز فرهنگی اروپا، افراد زیادی از جمله هنرمندان داخلی و خارجی حضور داشتند. این مراسم در سی امین سالگرد فروپاشی دیوار برلین برگزار گردید.

شهر پلوویدف از قدیمی ترین شهرهای اروپا است که قدمتی 6000 ساله داشته و دارای آثار تاریخی معماری دوره های یونان، رومی و عثمانی است. این شهر در اطراف رودخانه ماریتسا قرار گرفته است و شاخصه آن، تنوع قومیتی این شهر است. ساکنان شهر پلوویف از اقلیت های ترک، روم، ارمنی، یونانی و یهودی هستند که بر فرهنگ این شهر تاثیر به سزایی دارند.

فعالیت های فرهنگی و هنری در شهرهایی تجلی پیدا می نماید که سازمان های عالی فرهنگی و هنری را با گنجینه هایی از آثار ارزشمند هنری در خود جای داده اند. در این شهرها وجود سازمان های ملی فرهنگی و هنری، دانشگاه موزه، کتابخانه، اجتماعات علمی، هنری، ادبی و مراکز تحقیقاتی و مدارس عالی، آزمایشگاه ها و مؤسسات پژوهشی، زمینه را برای فعالیت های فرهنگی فراهم می نماید.

حدود 350 رویداد فرهنگی در پلوویدف در سال 2019 برنامه ریزی شده است که در این میان می توان به نمایشگاه قطعات فروپاشیده شده دیوار برلین بعد از 30 سال سقوط اشاره نمود. پلوویدف اولین شهر بلغاری برای تبدیل شدن به یک مرکز فرهنگی اروپایی است.

بلغارستان کشوری در جنوب شرق اروپاست که مرکز آن صوفیه است. این کشور سابقه تاریخی زیادی داشته و زبان رسمی مردم آن بلغاری بوده است. افرادی از نژاد بلغار، ترک و کولی در آن زندگی می نمایند. بنابراین می توان کشور بلغارستان را جزو کشورهای دارای تنوع قومی دانست.

منبع: کجارو / خبرگزاری ایسنا
انتشار: 24 اسفند 1400 بروزرسانی: 24 اسفند 1400 گردآورنده: baliro.ir شناسه مطلب: 2133

به "تور اروپا ارزان: مرکز فرهنگی اروپا در سال 2019" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور اروپا ارزان: مرکز فرهنگی اروپا در سال 2019"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید