شروع تزریق دز سوم واکسن کرونا در ایلام

به گزارش تور بالی اندونزی، خبرنگاران/ایلام معاون دانشگاه علوم پزشکی استان ایلام گفت: تزریق دز سوم واکسن در میان کادر درمان و افراد پرخطر استان شروع شده است.

شروع تزریق دز سوم واکسن کرونا در ایلام

دکتر جمیل صادقی فر در نشست قرارگاه استانی کرونا اظهار کرد: از ابتدای سال جاری تا به امروز 484 نفر بر اثر کرونا در ایلام جان خود را از دست داده اند که از این آمار 101 نفر یک یا 2 دز واکسن را تزریق نموده بودند.

وی با بیان اینکه بر اساس آمار 80 درصد افراد واکسن زده که به علت کرونا جان خود را از دست داده اند یا بیماری زمینه ای داشته و یا به علت کهولت سن بالای 80 سال عمر داشته اند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ایلام با بیان اینکه تنها 9 درصد این افراد هر 2 دز واکسن کرونا را تزریق نموده بودند که متاسفانه به علت بعضی بیماری های زمینه ای فوت شده اند، توضیح داد:اکنون در شرایط پایدار از نظر بیماری کرونا هستیم و چهار شهرستان ایلام آبی است.

صادقی فر با بیان اینکه اکنون تزریق دز سوم واکسن در میان کادر درمان و افراد پرخطر استان شروع شده است، گفت: افراد بالای 40 سال که 2 دز واکسن آسترازنکا تزریق نموده اند پس از 6 ماه و افرادی که هر 2 دز واکسن برکت، سینوفارم و بهارات را دریافت نموده اند اند پس از سه ماه می توانند دز سوم واکسن کرونا از همان نوع یا سایر انواع واکسن را تزریق نمایند.

وی توضیح داد: آمار واکسیناسیون دانش آموزی در ایلام به 88 درصد رسیده و آمار واکسیناسیون عمومی نیز 88 درصد است و بر اساس آخرین شرایط بیماران کرونایی در استان امروز 21 مورد مثبت، 15 بستری و فوتی نداشتیم.

وی شمار بیماران بستری در بیمارستانی استان به علت کرونا را 64 نفر گفت و ابراز امیدواری کرد هرچه سریع تر درمان و ترخیص شوند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 25 دی 1400 بروزرسانی: 25 دی 1400 گردآورنده: baliro.ir شناسه مطلب: 2069

به "شروع تزریق دز سوم واکسن کرونا در ایلام" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شروع تزریق دز سوم واکسن کرونا در ایلام"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید