شروع سال تحصیلی در مناطق زلزله زده کرمانشاه

به گزارش تور بالی اندونزی، زنگ شروع سال تحصیلی جدید همزمان با بهره برداری از 59 مدرسه نوسازی گردیده در مناطق زلزله زده کرمانشاه، نواخته شد.

شروع سال تحصیلی در مناطق زلزله زده کرمانشاه

به گزارش خبرنگار خبرنگاران، زنگ آغاز سال تحصیلی جدید، صبح امروز (اول مهر ماه) و با حضور رئیس سازمان نوسازی و تجهیز مدارس کشور، استاندار و جمعی از مسئولین استان در مدرسه قائم شهر زلزله زده سرپل ذهاب به صدا درآمد.

در این مراسم 59 مدرسه که در زلزله آبان سال گذشته تخریب و سپس نوسازی شدند نیز به طور همزمان و از طریق ارتباط ویدئو کنفرانس با رئیس جمهور به بهره برداری رسید.

مجید یزدان پناه مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه در این مراسم به اشاره به زلزله آبان سال گذشته و خسارتی که به فضاهای آموزشی این مناطق وارد شد، گفت: اکنون تعداد مدارسی که در این مناطق در حال ساخت و ساز است به حدود 200 مدرسه نزدیک می گردد و امروز نیز شاهد بهره برداری از 59 مدرسه هستیم.

وی اضافه کرد: اکنون بجز یک هنرستان در شهر ثلاث باباجانی، در هیچکدام از شهرهای زلزله زده مدرسه کانکسی نداریم.

یزدان پناه درباره مدارس کانکسی که در برخی روستاها وجود دارد نیز گفت: وجود مدارس کانکسی فقط مربوط به کرمانشاه و مناطق زلزله زده نیست و در سراسر روستاهای ایران مدرسه کانکسی وجود دارد.

وی با بیان اینکه در ایام زلزله فضاهای آموزشی در کوتاهترین زمان برقرار شد، مطرح نمود: این فضاها ابتدا در قالب چادر و کانکس بود و کم کم جای خود را به ساختمان ها داد.

زلزله سال گذشته 78 مدرسه در شهرستان های زلزله زده استان کرمانشاه را تخریب کرد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 26 دی 1397 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: baliro.ir شناسه مطلب: 85

به "شروع سال تحصیلی در مناطق زلزله زده کرمانشاه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شروع سال تحصیلی در مناطق زلزله زده کرمانشاه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید