آمریکایی ها از جاسوسی بن سلمان از مخالفانش آگاه بودند

به گزارش تور بالی اندونزی، کتاب نفت و خون: محمد بن سلمان بی رحم در جستجوی قدرت جهانی به افشای زوایای پنهان اقدامات ولیعهد عربستان پرداخته است.

آمریکایی ها از جاسوسی بن سلمان از مخالفانش آگاه بودند

به گزارش ایسنا، این کتاب به نوشته دو روزنامه نگار روزنامه وال استریت ژورنال بردلی هوپ و جاستین شِک درباره زوایای پنهان زندگی محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان که روز سه شنبه منتشر شد، فاش کرد، سرویس اطلاعات آمریکا و دفتر تحقیقات فدرال اف بی آی مکالمه بدر العساکر، مدیر دفتر بن سلمان را با کارکنان شرکت توییتر رصد نموده که از آنها خواسته از صفحات مخالفان ولیعهد جاسوسی نمایند.

سرویس های اطلاعاتی آمریکا موضوع را به شروت توییتر اطلاع دادند و این شرکت هم علیه این کارکنان و در راس آنها علی آل زباره سعودی که مطالب حساس صفحات مخالفان رژیم سعودی را فاش نموده، اقدام کرد. در پی این اقدام توییتر، سرکنسول عربستان در لس آنجلس به دستور العساکر و با هدف ممانعت از پیگرد آل زباره یاری کرد تا او متواری گردد.

وزارت دادگستری آمریکا مدارکی از این پرونده از جمله تماس های بدر العساکر با آل زباره دریافت نموده است اما تصمیم گرفته تا پایان تحقیقات نام العساکر را در پرونده فاش نکند.

آل زباره توانست اطلاعاتی را درباره تعدادی از فعالان به دست آورد و این امر هدف دریافت آنها را در آینده آسان می نماید. از جمله وی هویت، محل اقامت و شماره تلفن مجتهد، فعال معروف توییتری عربستان را شناسایی کرد؛ کاری که دستیابی مقامات سعودی به او را هموار کرد.

لازم به ذکر است وزارت دادگستری آمریکا نوامبر 2019 حکم بازداشت آل زباره و یک سعودی دیگر به نام احمد المطیری را در مورد همین پرونده صادر کرد.

منبع: عصر ایران
انتشار: 24 مهر 1399 بروزرسانی: 24 مهر 1399 گردآورنده: baliro.ir شناسه مطلب: 1334

به "آمریکایی ها از جاسوسی بن سلمان از مخالفانش آگاه بودند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آمریکایی ها از جاسوسی بن سلمان از مخالفانش آگاه بودند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید