اتحادیه کارگری یونان خواهان اعتصاب سراسری شد

به گزارش تور بالی اندونزی، خبرنگاران: اتحادیه کارگری بخش خصوصی یونان روز گذشته خواهان برپایی اعتصاب سراسری در اعتراض به اصلاحات جدید در بازار کار این کشور شده است.

اتحادیه کارگری یونان خواهان اعتصاب سراسری شد

سفر با تور یونان ارزان را از دست ندهید و از نزدیک با سرزمین اسطوره های باستانی آشنا شوید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از صدای روسیه، اتحادیه اروپا و صندوق بین المللی پول از دولت آتن خواسته اند تا برای اعطای بخش دیگری از یاری مالی اصلاحات جدیدی را در قوانین مربوط به بازار کار اجرا کند. این درخواست با مخالفت شدید اتحادیه کارگری بخش خصوصی یونان روبرو شده است.

این اتحادیه کارگری خواهان برپایی اعتصاب سراسری 24 ساعته در روز 9 آوریل (20 فروردین ماه) شده است. یونان که با بحران مالی شدیدی روبرو است برای ششمین سال متوالی در رکود به سر می برد و نرخ بیکاری در این کشور بحران زده به بیش از 28 درصد رسیده است.

بر اساس این گزارش طرح دولت یونان برای اجرای اصلاحات ساختاری در سیستم بهداشت و سلامت نیز با مخالفت شدید و گسترده پزشکان و سایر کارمندان این بخش روبرو شده است.

وام دهندگان بین المللی نخستین بار در سال 2010 میلادی با اعطای بسته نجات مالی به ارزش 110 میلیارد یورو به یونان موافقت کردند. در حالی که اعطای این بسته نجات مالی نتوانست یونان را به ثبات مالی و مالی بازگرداند، وام دهندگان بین المللی در سال 2012 میلادی تصمیم گرفتند تا دومین بسته نجات مالی به ارزش 130 میلیارد یورو را در اختیار آتن قرار دهند. اتحادیه های کارگری یونان سال گذشته اقدام به برپایی 5 اعتصاب سراسری نمودند.

منبع: تسنیم
انتشار: 23 شهریور 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: baliro.ir شناسه مطلب: 364

به "اتحادیه کارگری یونان خواهان اعتصاب سراسری شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اتحادیه کارگری یونان خواهان اعتصاب سراسری شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید