احتمال توافق بین یونان و اتحادیه اروپا طی هفته جاری وجود دارد

به گزارش تور بالی اندونزی، خبرنگاران: رئیس مجلس اروپا امروز سه شنبه گفت که احتمال دستیابی به توافق بین اتحادیه اروپا و یونان طی هفته جاری وجود دارد تا منابع اقتصادی مورد احتیاج برای آتن تامین گردد.

احتمال توافق بین یونان و اتحادیه اروپا طی هفته جاری وجود دارد

سفر با تور یونان ارزان را از دست ندهید و از نزدیک با سرزمین اسطوره های باستانی آشنا شوید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، مارتین شولتز رئیس مجلس اروپا در مصاحبه با روزنامه ریپوبلیکا توضیح داد: به نظر من، تا سرانجام هفته جاری به تفاهم جدیدی دست خواهیم یافت که برای آزاد کردن منابع مالی ضروری برای آتن کافی خواهد بود.

یونان در کوشش برای دستیابی به بخش دیگری از یاری مالی 240 میلیارد یورویی اتحادیه اروپا و صندوق بین المللی پول است. یونان به دنبال اخذ یاری مالی 7 میلیارد یورویی برای پرداخت بخشی از بدهی های خود است ولی بروکسل با پرداخت این یاری مالی مخالفت نموده و پرداخت آن را مشروط به تصویب اصلاحات مالی و مالی بیشتر از سوی دولت جدید یونان نموده است.

سخنگوی دولت یونان نیز تاکید نمود که آتن به زودی فهرست جدیدی از اصلاحات پیشنهادی را به اتحادیه اروپا ارائه خواهد نمود. آلکسیس تسیپراس نخست وزیر یونان تاکید نموده است که کاهش بودجه و اصلاحات ساختاری درخواستی از یونان طی 5 سال گذشته یاریی ننموده است.

یونان بیش از 270 میلیارد دلار به وام دهندگان بین المللی شامل اتحادیه اروپا، بانک مرکزی اروپا و صندوق بین المللی پول بدهکار است. دولت جدید یونان بارها اعلام نموده است که حاضر به اجرای سیاست های ریاضتی بیشتر در ازای دریافت یاری های مالی بیشتر نیست.

قرار است طی ماه آوریل وام دهندگان بین المللی در این زمینه تصمیم گیری نمایند که آیا وام جدیدی در اختیار یونان قرار دهند یا نه. آلمان یکی از بزرگترین تامین نمایندگان منابع مالی در بین کشورهای اروپایی به شمار می رود.

در ماه فوریه، وزرای دارایی یونان و منطقه یورو برای تمدید برنامه نجات مالی آتن به مدت 4 ماه دیگر به توافق رسیدند. یونان نیز متعهد شده است تا فهرستی از اصلاحات جدید مالی و مالی را ارائه دهد.

پ

منبع: تسنیم
انتشار: 15 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: baliro.ir شناسه مطلب: 435

به "احتمال توافق بین یونان و اتحادیه اروپا طی هفته جاری وجود دارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "احتمال توافق بین یونان و اتحادیه اروپا طی هفته جاری وجود دارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید