ارکستر ملی به جشنواره فجر نمی رسد، احتمال رونمایی از ارکستر سمفونیک

به گزارش تور بالی اندونزی، دبیر اجرایی جشنواره بین المللی موسیقی فجر در پاسخ به پرسش خبرنگاران مبنی بر حضور ارکستر ملی و ارکستر سمفونیک تهران که پیش از این وعده حضور آنها در جشنواره داده شده بود، توضیح داد: ارکستر ملی و ارکستر سمفونیک تهران در این دوره از جشنواره حضور ندارند. البته من به دلیل درگیری در کارهای جشنواره پیگیر کارهای این دو مجموعه نبودم نمی توانم بیشتر از این پیرامون این موضوع اظهار نظر کنم. البته این امکان نیز وجود دارد که یک رونمایی از ارکستر سمفونیک تهران در ایام جشنواره داشته باشیم که این موضوع نیز هنوز نهایی نشده است.

ارکستر ملی به جشنواره فجر نمی رسد، احتمال رونمایی از ارکستر سمفونیک

براساس این گزارش پیروز ارجمند مدیر کل دفتر موسیقی وزارت ارشاد طی ماه های گذشته در نشست ها و گفتگوهای رسانه ای خود از حضور ارکستر ملی ایران به رهبری استاد فرهاد فخرالدینی و اجرای سرود ملی کشورمان توسط این ارکستر در جشنواره موسیقی فجر خبر داده بود.

مدیر دفتر موسیقی وزارت ارشاد در نمایشگاه مطبوعات سال جاری بود که با اشاره به تاریخ و زمان راه اندازی رسمی ارکسترهای سمفونیک و ملی تاکید نمود: با اطمینان می گویم که در جشنواره موسیقی فجر سال جاری شاهد اجرای آثاری از ارکستر ملی و سمفونیک خواهیم بود. خوشبختانه بودجه از سوی رییس جمهور محترم ابلاغ شده و همه کارها نیز در حال اجرا است و به زودی علاقه مندان به موسیقی شاهد شنیدن خبرهای خوبی از این دو مجموعه موسیقایی خواهند بود. کما اینکه من طبق وعده ای که در نشست خبری سال گذشته خود داده بودم، قرار است هم قبل از جشنواره و هم در حین برگزاری جشنواره موسیقی فجر سرود ملی جمهوری اسلامی ایران توسط ارکستر ملی ایران نواخته می گردد.

این هنرمند متذکر شده بود: برای اولین بار نیز برنامه ریزی سالانه ارکسترها را به زودی چاپ و منتشر می کنیم و طبق قاعده و سیستم ارکسترهای جهان تمامی برنامه های این دو مجموعه موسیقایی به اطلاع مخاطبان خواهد رسید. از سوی دیگر با توجه به حضور رهبران مهمان ارکسترها نیز با دو هنرمند جهانی و بین المللی از جمله علی رهبری و شهرداد روحانی مذاکره کردیم و به زودی می توانیم شاهد اجرای زنده ارکستر سمفونیک به رهبری مهمان این دو هنرمند شایسته موسیقی باشیم.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 6 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: baliro.ir شناسه مطلب: 1115

به "ارکستر ملی به جشنواره فجر نمی رسد، احتمال رونمایی از ارکستر سمفونیک" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ارکستر ملی به جشنواره فجر نمی رسد، احتمال رونمایی از ارکستر سمفونیک"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید