اطلاعات 44 میلیون مشترک تلفن همراه پاکستانی هک شد

به گزارش تور بالی اندونزی، اطلاعات مفصلی از 44 میلیون مشترک تلفن همراه پاکستانی در اینترنت منتشر شده و گفته می گردد این بخشی از اطلاعات مسروقه از 115 میلیون مشترک موبایل در این کشور است.

اطلاعات 44 میلیون مشترک تلفن همراه پاکستانی هک شد

نشت این اطلاعات در اینترنت اولین بار ماه گذشته افشا شد. در آن موقع هکری کوشش کرد اطلاعات 115 میلیون مشترک تلفن همراه کشور پاکستان را در اینترنت به قیمت 2.1 میلیون دلار به فروش برساند.

حالا اطلاعات 44 میلیون مشترک تلفن همراه پاکستانی در فضای مجازی منتشر شده که به نظر می رسد بخشی از همان اطلاعات پایگاه داده هک شده 115 میلیونی است.

داده های یادشده تا بدان حد مفصل و دقیق هستند که شناسایی دقیق اتباع پاکستان را ممکن می نمایند. از جمله این اطلاعات می توان به نام و نام خانوادگی، آدرس منزل، شماره شناسایی ملی، شماره تلفن همراه، شماره تلفن ثابت، تاریخ خرید سیم کارت و مشترک شدن اشاره نمود.

داده های یادشده هم مربوط به کاربران حقیقی و هم کاربران حقوقی یعنی شرکت ها و مؤسسات تجاری و دولتی هستند. کارشناسان امنیتی با آنالیز این اطلاعات صحت آنها را در خصوص هر دو گروه از کاربران تأیید نموده اند.

تازه ترین داده های موجود در این فهرست به سال 2013 بازمی شود و لذا به نظر می رسد پایگاه داده هک شده آخرین بار در سال 2013 به روز شده و هکر به پایگاه داده تازه تری دسترسی نداشته است. بخش زیادی از این اطلاعات مربوط به مشترکان اپراتور موبی لینک پاکستان است و همین امر احتمال هک شدن پایگاه داده این اپراتور را تقویت می نماید. مقامات پاکستانی می گویند در حال تحقیق در این مورد هستند.،مهر

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 14 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: baliro.ir شناسه مطلب: 1130

به "اطلاعات 44 میلیون مشترک تلفن همراه پاکستانی هک شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اطلاعات 44 میلیون مشترک تلفن همراه پاکستانی هک شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید