افزایش صادارت چین به آمریکا به رغم جنگ تجاری

به گزارش تور بالی اندونزی، صادرات چین به آمریکا در ماه مه مجددا افزایش یافته است. این در حالی است که آمریکا بر واردات بخش اعظم کالاها از چین عوارض گمرکی سنگین وضع نموده است. آمار منتشر شده حکایت از کاهش واردات چین از آمریکا در ماه مه دارد.

افزایش صادارت چین به آمریکا به رغم جنگ تجاری

با تور چین سفری فراموش نشدنی را تجربه کنید.

تراز بازرگانی خارجی دو کشور آمریکا و چین به رغم سیاست های مالی که دولت ترامپ علیه چین اعمال می نماید، حکایت از افزایش صادرات چین به آمریکا در ماه مه دارد. این در حالی است که واردات چین از آمریکا تقریبا به نازل ترین سطح خود ظرف سه سال گذشته رسیده است.

خبرگزاری رویترز (10 ژوئن) با انتشار گزارشی از پکن، خبر از افزایش به دور از انتظار صادرات چین به آمریکا داده است.

ناظران پیش بینی نموده بودند که وضع عوارض گمرکی بر روی 200 میلیارد دلار واردات آمریکا از چین، منجر به کاهش صادرات این کشور به آمریکا گردد. ترامپ اعلام نموده است که این سیاست بر مابقی واردات این کشور از چین (300 میلیارد دلار) نیز اعمال می گردد.

این در حالی است که روز دوشنبه 10 ژوئن گزارش بازرگانی خارجی چین برای ماه مه منتشر شد. تراز منفی بازرگانی خارجی آمریکا با چین می تواند منجر به تشدید جنگ تجاری بین دو کشور گردد و چنین امری خطر رکود مالی دنیا را می تواند در پی داشته باشد.

لازم به یادآوری است که تراز بازرگانی خارجی چین با آمریکا در ماه مه به حدود 27 میلیارد دلار رسیده است. به سخن دیگر، صادرات چین به آمریکا در ماه مه 27 میلیارد دلار بیش از واردات این کشور از آمریکا بوده است. این در حالی است که تراز بازرگانی چین با آمریکا در ماه آوریل 21 میلیارد دلار بوده است.

  • افزایش صادرات چین

صادرات چین به آمریکا در ماه مه امسال 1،1 درصد بیشتر از مدت زمان مشابه سال گذشته بوده است. کارشناسان حتی پیش بینی نموده اند که روند صعودی صادرات چین به آمریکا در ماه ژوئن نیز ادامه یابد.

خبرگزاری رویترز به نقل از تحلیلگران موسسه نومورا اعلام نموده است که حجم مبادلات بازرگانی دو کشور در صورت ادامه جنگ تجاری می تواند در سه ماهه سوم امسال کاهش یابد.

جنگ تجاری می تواند به اقتصاد چین آسیبی جدی بزند. گرچه نقش صادرات در اقتصاد چین نسبت به گذشته کاهش قابل ملاحظه ای یافته است. در حال حاضر یک پنجم فراوری ناخالص ملی چین مستقیما وابسته به صادرات این کشور است.

دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا اعلام نموده بود که در حاشیه دیدار رهبران کشورهای گروه 20 با همتای چینی خود، شی جین پینگ بر سر مناقشه بازرگانی بین دو کشور گفت وگو و مذاکره خواهد نمود. خبرگزاری رویترز به نقل از کارشناسان کاپیتال اکونومیکس برای موفقیت مذاکرات پیش روی رهبران دو کشور شانس کمی پیش بینی نموده است.

این تحلیلگران بر این باورند که اقدامات دو کشور آمریکا و چین حکایت از آن دارد که مسئولان مالی این دو کشور خود را برای یک جنگ تجاری طولانی آماده می نمایند.

پیش بینی می گردد حجم بازرگانی دنیای در سایه این جنگ تجاری به شدت آسیب ببیند. بر اساس ارزیابی کارشناسان، سال 2019 از منظر بازرگانی خارجی دنیای بدترین سال ظرف ده سال گذشته به حساب می آید. تحلیلگران پیش بینی نموده اند که حجم بازرگانی خارجی در این سال تنها دو دهم درصد افزایش یابد.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 9 مرداد 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: baliro.ir شناسه مطلب: 273

به "افزایش صادارت چین به آمریکا به رغم جنگ تجاری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افزایش صادارت چین به آمریکا به رغم جنگ تجاری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید