افزایش 35 درصدی فوتی های ویروس کرونا در کانادا

به گزارش تور بالی اندونزی، مقام های کانادایی از افزایش 35 درصدی تعداد فوتی های ناشی از ابتلا به ویروس کرونا در این کشور خبر می دهند.

افزایش 35 درصدی فوتی های ویروس کرونا در کانادا

جهت دریافت مشاوره سفر با تور کانادا با ما همراه باشید، سفر به آبشار نیاگارا و شهرهای پیشرفته تورنتو و مونترال را در کنار ما تجربه کنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از رویترز، مقام های کانادایی سه شنبه اعلام کردند: تعداد موارد فوت بر اثر ابتلا به ویروس کرونا در این کشور در کمتر از یک روز 35 درصد افزایش داشته و به 89 نفر رسیده است.

بر اساس این گزارش ایالت کبک که از مهمترین ایالات کانادا به شمار می رود، اعلام نموده است که با کاهش چشمگیر ذخایر تجهیزات پزشکی و دارویی روبرو شده است.

در حالی که بعضی پزشکان و پرستاران از کمبود شدید ماسک و دستکش و سایر تجهیزات محافظتی در برابر ویروس کرونا شکایت و اعتراض داشته اند، دولت کانادا از اختصاص 2 میلیارد دلار برای تامین اقلام مورد احتیاج بیمارستان ها و مراکز بهداشت و درمان خبر داده است.

کریستیا فریلند معاون نخست وزیر کانادا در اظهاراتی گفت: شرایط به جای اینکه بهتر گردد، در حال بدتر شدن است. این یک واقعیت تلخ است.

تعداد کل مبتلایان به ویروس کرونا در کانادا با 15 درصد افزایش به 7708 نفر رسیده است. تعداد مبتلایان به این ویروس روز دوشنبه به 6671 نفر و تعداد فوتی به 66 نفر رسیده بود.

جاستین ترودو نخست وزیر کانادا نیز گفت: اتاوا 2 میلیارد دلار برای خرید دستگاه تنفس مصنوعی و تجهیزات حفاظتی پزشکی مثل ماسک و دستکش اختصاص می دهد.

وی اضافه نمود: دولت کانادا قراردادهایی را با 3 شرکت امضا نموده است تا تجهیزات مورد احتیاج بخش بهداشت و سلامت را تامین نمایند و 5 قرارداد دیگر نیز در حال نهایی شدن است. می دانیم که تقاضا برای تجهیزات و اقلام مهم بهداشت و درمان طی هفته های آینده به شدت افزایش خواهد یافت بنابر این احتیاج به عرضه باثبات و پایدار داریم.

یک مقام ارشد بهداشت و درمان کانادا نیز گفته است که این کشور تا به امروز بیش از 157 میلیون ماسک جراحی خریداری نموده است.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 23 فروردین 1399 بروزرسانی: 19 آذر 1399 گردآورنده: baliro.ir شناسه مطلب: 951

به "افزایش 35 درصدی فوتی های ویروس کرونا در کانادا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افزایش 35 درصدی فوتی های ویروس کرونا در کانادا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید