افغانستان، استقرار خودروهای طالبان برای جابجایی زندانیان از پایگاه بگرام

به گزارش تور بالی اندونزی، اعضای ارشد طالبان اعلام کردند که خودروهای این گروه برای جابجایی زندانیان خود به نزدیکی بگرام رفته اند و منتظر فرمان اشرف غنی برای آزادی این زندانیان هستند.

افغانستان، استقرار خودروهای طالبان برای جابجایی زندانیان از پایگاه بگرام

به گزارش دفتر منطقه ای خبرنگاران، پس از اعلام اشرف غنی مبنی صدور فرمانی جهت آزادی زندانیان طالبان، خودروهای این گروه برای جابجایی اعضای طالبان در نزدیکی زندان بگرام مستقر شده اند.

آزادی پنج هزار زندانی طالبان بخشی از توافق آمریکا و طالبان و پیش شرط این گروه برای شروع مذاکرات بین الافغانی بود که در ابتدا اشرف غنی با آن مخالفت می کرد اما به گفته بعضی منابع به ازای حمایت مقامات آمریکایی از ریاست جمهوری اش با آن موافقت کرد.

یک عضو ارشد طالبان در تماس تلفنی به رویترز گفت که خلیلزاد در روز دوشنبه آزادی پنج هزار زندانی طالبان را تایید نموده بود و این گروه نیز خودروهایی را برای جابجایی زندانیان اعزام نموده است.

هنوز مشخص نیست چه تعداد از زندانیان طالبان بلافاصله آزاد خواهند شد اما منابع می گویند که شمار این زندانیان بین 1000 تا 1800 نفر متغیر است.

این عضو ارشد طالبان گفت که هماهنگی ها برای آزادی 1000 زندانی از نیروهای افغان نیز نهایی شده و این زندانیان به مکان امنی در افغانستان منتقل شده اند.

وی گفت: ما برنامه داریم تا هزار زندانی دولت افغانستان را به صلیب سرخ تحویل دهیم و پس از آن نیز می توانند این زندانیان را به شهرهایشان منتقل نمایند یا به آن ها هزینه سفرشان را پرداخت نمایند.

.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 9 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: baliro.ir شناسه مطلب: 985

به "افغانستان، استقرار خودروهای طالبان برای جابجایی زندانیان از پایگاه بگرام" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افغانستان، استقرار خودروهای طالبان برای جابجایی زندانیان از پایگاه بگرام"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید