افغانستان چند میلیون مهاجر دارد؟

به گزارش تور بالی اندونزی، وزیر مهاجرین افغانستان گفت که در مجموع 6.5 میلیون نفر مهاجر افغان در دیگر کشورها هستند که 2.5 میلیون نفر آنها در ایران حضور دارند.

افغانستان چند میلیون مهاجر دارد؟

به گزارش دفتر منطقه ای خبرنگاران، نور رحمان اخلاقی وزیر امور مهاجرین افغانستان گفت که در حال حاضر 6.5 میلیون اتباع افغان در کشورهای دیگر مهاجر هستند.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و جهان را در کانال تلگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

وی اضافه نمود که در حال حاضر 2.5 میلیون مهاجر افغان در افغانستان در سه حالت داری کارت آمایش، پاسپورت و فاقد مدارک اقامتی در ایران زندگی می کنند.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و جهان را در صفحه اینستاگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

رحمانی ادامه داد که از این شمار یک میلیون و 470 هزار نفر دارای مدارک اقامتی هستند که از میان آن ها حدود 950 هزار نفر دارای کارت آمایش، 450 هزار نفر دارای پاسپورت خانوار و 70 هزار نفر نیز دارای پاسپورت اقامت درازمدت و اقامت هستند.

وزیر امور مهاجرین شمار مهاجران افغان در پاکستان را نیز 2.5 میلیون نفر دانست که شامل سه دسته، دارندگان کارت مهاجرت (PoR)، دارندگان کارت شهروندی افغانستان و افراد فاقد مدرک می باشند.

وی اضافه نمود که حدود یک میلیون و 422 هزار و 588 نفر دارای کارت مهاجرت، حدود 789 هزار و 198 نفر دارای کارت شهروندی افغانستان و 500 هزار نفر نیز فاقد مدرک هستند.

رحمانی شمار مهاجران افغان در کشورهای اروپایی را نیز 709 هزار 549 نفر گفت.

.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 18 اسفند 1399 بروزرسانی: 18 اسفند 1399 گردآورنده: baliro.ir شناسه مطلب: 1619

به "افغانستان چند میلیون مهاجر دارد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افغانستان چند میلیون مهاجر دارد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید