اولین قدم چینی ها برای آمریکا

به گزارش تور بالی اندونزی، ایرنا نوشت: پس از اعلام آتش بس موقت در جنگ تجاری واشنگتن و پکن، رئیس جمهوری آمریکا از حذف تعرفه واردات خودرو آمریکایی در چین اطلاع داد.

اولین قدم چینی ها برای آمریکا

دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا در پیامی توئیتری اطلاع داد که چین توافق نموده است تعرفه 40 درصدی واردات خودرو آمریکایی را کاهش داده و یا حذف کند.

ترامپ در دیداری حساس در حاشیه نشست سران گروه 20 در آرژانتین با شی جین پینگ رئیس جمهوری چین توافق کردند تا پس از ماه ها جنگ تجاری، آتش بسی 90 روزه اعلام نمایند. کاخ سفید گفت روسای جمهوری دو کشور توافق کردند که اعمال تعرفه های جدید را موقتا متوقف نموده و برای رسیدن به یک توافق تجاری تازه طی 90 روز کوشش نمایند. در صورتی که در این مدت توافقی حاصل نگردد، تعرفه های 10درصدی که پیشتر اعمال شده بود، به بیست درصد افزایش می یابد. این اولین دیدار دو طرف از زمان شروع جنگ تجاری میان دو کشور بود. آمریکا امسال ابتدا تعرفه ای 25 درصدی بر پنجاه میلیارد کالای چینی وضع کرد که پکن نیز دست به اقدام مشابهی زد. واشنگتن در ماه سپتامبر دور دوم جنگ تجاری را کلید زد و بر دویست میلیارد دلار از کالاهای چین تعرفه ای 10درصدی بست. چین نیز بر شصت میلیارد دلار کالای آمریکایی بین پنج تا 10درصد تعرفه وضع کرد. ترامپ تهدید نموده است که اگر توافقی حاصل نگردد بر 267 میلیارد دلار دیگر از کالاهای چینی تعرفه 10تا 25 درصدی وضع می نماید. این همان نقطه کوری است که باعث می گردد بازار روز خوش نبیند و سرمایه گذاران همچنان به آرزو کردن برای برقرار صلحی پایدار میان شی و ترامپ ادامه دهند. هدف آمریکا از به راه انداختن این جنگ فشار آوردن بر چین برای تسهیل حضور شرکت های آمریکایی در بازار چینی ها و کاستن از کسری تراز تجاری با آن کشور است. کسری تراز تجاری آمریکا در سال 2017 به 375 میلیارد دلار رسیده است. طبق آمار دولتی آمریکا، کسری تراز تجاری این کشور در هشت ماهه نخست امسال میلادی مقابل چین به 261 میلیارد دلار رسیده است.

با تور چین ما همراه اشید

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 10 فروردین 1398 بروزرسانی: 19 آذر 1399 گردآورنده: baliro.ir شناسه مطلب: 129

به "اولین قدم چینی ها برای آمریکا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اولین قدم چینی ها برای آمریکا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید