بازتاب موافقت ترامپ با انتقال قدرت به بایدن

به گزارش تور بالی اندونزی، تلویزیون سی ان ان گزارش داد؛ دولت منتخب جو بایدن انتها می تواند کار خود را آغاز کند.

بازتاب موافقت ترامپ با انتقال قدرت به بایدن

به گزارش خبرنگاران ؛ تلویزیون سی ان ان گزارش داد: دولت بایدن انتها می تواند کار خود را آغاز کند.

جی اس ای (سازمان خدمات عمومی)؛ نهادی مستقل در آمریکا که در سال هزار و نهصد و چهل و نه برای یاری به انجام کار های سازمان های دولت فدرال آمریکا تشکیل شد, ممنوعیتی را برداشت که به نفع ترامپ درنظر گرفته بود. این اتفاق برای دموکراسی در آمریکا پیروزی به شمار می رود.

مجری سی ان ان اضافه کرد: اما باید از این مسئله درس گرفت که چگونه به این نقطه رسیدیم. حتی این اقدام نشان می دهد که ما چرا باید مراقب فضای سیاسی کشورمان باشیم. رئیس جی اس ای (خانم امیلی مورفی) با انتشار بیانیه ای اعلام نموده است بنده همیشه کوشش نموده ام کار درست را انجام دهد. لطفا مدنظر داشته باشید که بنده به صورت مستقل به جمع بندی می رسم و تصمیم گیری هایم براساس قانون و حقایق موجود است.

هیچیک از مقامات اجرایی سه قوه حاکم از جمله مقامات حاضر در کاخ سفید یا جی ای اس درباره محتوا یا زمان این تصمیم، به صورت مستقیم یا غیرمستقیم بر بنده فشار وارد ننموده اند. کلمات این پیغام با دقت انتخاب شده است و این مسئله نیز دلیل دارد. او می گوید کارش را انجام می داد، اما آیا واقعیت همینطور است؟ او از انجام وظیفه اش خودداری می کرد. هیچ پایه و اساس قانونی یا حقایقی وجود نداشت که براساس آن، وی بتواند به جمع بندی برسد و نتایج انتخابات یا فرد پیروز انتخابات را زیرسوال ببرد. پس سوال مطرح این است که این سخنان او بر چه اساسی مبتنی است؟ آیا هرگز بر او فشاری وارد نبوده است؟

باید به پیغام توئیتری دونالد ترامپ توجه داشت که درست پس از انتشار این مطلب بیان شد. ترامپ در پیغامی توئیتری گفت که او به امیلی مورفی گفته است این کار را انجام دهد.

پس می بینیم که سخنان ترامپ دروغ و سرکشی از قانون بوده است. به همین علت است که او در انتخابات شکست خورد. اینکه جی اس ای به بایدن می گوید کار انتقال قدرت می تواند به صورت رسمی آغاز گردد بسیار مهم است.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 4 دی 1399 بروزرسانی: 4 دی 1399 گردآورنده: baliro.ir شناسه مطلب: 1479

به "بازتاب موافقت ترامپ با انتقال قدرت به بایدن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بازتاب موافقت ترامپ با انتقال قدرت به بایدن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید