برلوسکونی نماینده مجلس اروپا شد

به گزارش تور بالی اندونزی، فارس نوشت: سیلویو برلوسکونی نخست وزیر اسبق ایتالیا به عنوان نماینده مجلس اروپا انتخاب شده است.

برلوسکونی نماینده مجلس اروپا شد

برای لذت بردن از تور اروپا با بهترین ها مشورت کنید و مناسبترین برنامه سفر را انتخاب کنید.

بنابر گزارش خبرگزاری آلمان، این سیاستمدار 82 ساله، به این وسیله بار دیگر در عرصه سیاست حضور خواهد داشت. وی در فهرست حزب محافظه کار فورسا برای شرکت در انتخابات نامزد شده بود.

برلوسکونی در شرایطی وارد مجلس اروپا شده است که به دلیل مجموعه ای از رسوایی ها و به دنبال آن ممنوعیت در تصدی سمت های دولتی نتوانست در انتخابات مجلسی کشورش که ماه مارس (اسفند) برگزار گردید، شرکت کند.

پس از اینکه این ممنوعیت لغو شد، برلوسکونی برای شرکت در انتخابات مجلسی اروپا نامزد شد و وعده داد که برنامه های زیادی برای آینده اروپا دارد.

انتخابات مجلس اروپا طی چهار روز از پنجشنبه تا یکشنبه گذشته برگزار گردید. بیش از 400 میلیون نفر از شهروندان اروپایی واجد شرکت در انتخابات مجلسی اروپا برای انتخاب 751 نماینده اروپایی بودند. هرچند مجلس اروپا از اختیار اجرایی اندکی برخودار است، اما ترکیب مجلس عمدتا نشاندهنده آینده وضعیت دولت ها در اتحادیه اروپاست، از این رو قدرت دریافت احزاب راستگرا در مجلس اروپا زنگ خطری برای اروپاست، مبنی بر اینکه ممکن است به زودی راستگرایان در پایتخت های اروپایی نیز بیش از پیش قدرت گیرند.

تعداد شهروندان اروپایی که در انتخابات مجلسی اروپا شرکت نموده اند، در مقایسه به چندین دهه گذشته بی سابقه بوده است و اعتراض به عملکرد سیاستمداران در برابر تغییرات اقلیمی و لزوم دفاع از اتحادیه اروپا در مقابل آنهایی که نظر مثبتی به آن ندارند، از جمله دلایل افزایش مشارکت در این انتخابات بوده است.

پیش از برگزاری انتخابات مجلس اروپا، بروکسل و هواداران آن استدلال نموده بودند که بحران مهاجران تا حد زیادی برطرف شده است و دیگر این مسئله مهاجرت اهمیت چندانی برای رأی دهندگان اروپایی ندارد اما پیروزی حزب خلق اتریش به رهبری سباستین کورتس صدراعظم پیشین اتریش، نشان داد که اروپایی ها همچنان به مهاجرت بعنوان یک معضل بزرگ نگاه می نمایند.در ایتالیا هم نتایج نظرسنجیهای پای صندوقها نشان داده بود که حزب راست افراطی لیگ بیشتر از بقیه احزاب پیروز به کسب آراء خواهد شد.

23310311

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 5 مرداد 1398 بروزرسانی: 12 مهر 1399 گردآورنده: baliro.ir شناسه مطلب: 266

به "برلوسکونی نماینده مجلس اروپا شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برلوسکونی نماینده مجلس اروپا شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید