تور اروپا: بلاتکلیفی ده ها هزار شهروند اروپایی مقیم انگلیس یک سال بعد از برگزیت

به گزارش تور بالی اندونزی، در حالی که حدود یک سال از خروج انگلیس از اتحادیه اروپا می گذرد، همچنان ده ها هزار شهروند اروپایی در این کشور منتظر دریافت حق اقامت برای برخورداری از حقوق شهروندی خود هستند.

تور اروپا: بلاتکلیفی ده ها هزار شهروند اروپایی مقیم انگلیس یک سال بعد از برگزیت

با ما سفر کنید و با تور اروپا از قاره سبز اروپا دیدن کنید و با دریافت خدمات ویزای شینگن از گردش به دور اروپا لذت ببرید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از روزنامه پاسایر نویه پرسه، حدود یک سال بعد از نهایی شدن برگزیت همچنان ده ها هزار شهروند اروپایی که در این کشور زندگی می نمایند در انتظار دریافت حق اقامت هستند.

لوک پایپر از سازمان حقوق شهروندی The3Million در گفتگویی با خبرگزاری آلمان به بلاتکلیفی زندگی این شهروندان اروپایی مقیم انگلیس پرداخته است.

بر اساس تجزیه این سازمان حقوق شهروندی در حال حاضر چند صد هزار درخواست برای برنامه موسوم به تسویه از طرف شهروندان اروپایی وجود دارد که هنوز آماده نشده است. این برنامه برای شهروندان اتحادیه اروپا که قبل از 31 دسامبر سال 2020 در این کشور زندگی می کردند حق مسکن، کار و مراقبت های بهداشتی را تضمین می نماید. در مجموع بیش از 6.3 میلیون شهروند اروپایی در انگلیس چنین درخواستی را داشته اند.

این نهاد حقوق بشری در این باره ابراز نگرانی نموده که اگر این پردازش ها با سرعت فعلی ادامه یابد تا سال 2023 طول می کشد تا به پرونده های انباشته رسیدگی گردد. وقتی از وزارت کشور انگلیس هم در این باره سوال می گردد پاسخ می دهد که هیچ مهلتی برای رسیدگی به این درخواست ها وجود ندارد.

بر اساس اطلاعات سازمان حقوق شهروندی The3Million روندگی رسیدگی به این درخواست ها در چند ماه گذشته به کندی ادامه داشته است. این سازمان خواهان افزایش ظرفیت ها در وزارت کشور انگلیس برای رسیدگی سریع تر به این گونه درخواست های شهروندان اروپایی شد تا آن ها بتوانند تا زمانی که منتظر دریافت حق اقامت هستند از خدمات مشاوره و یاری بهره مند شوند. دولت انگلیس بعلاوه در حال حاضر با شکایتی از طرف یک نهاد نظارتی انگلیسی برای حقوق شهروندان اروپایی مقیم این کشور روبرو است.

بر اساس اطلاعات اداره مستقل نظارت بر توافقنامه های حقوق شهروندی (IMA) حدود 2.4 میلیون شهروند اتحادیه اروپا در انگلیس بر اساس قوانین فعلی در معرض خطر از دست دادن اتوماتیک حقوق تضمین شده خود که در توافق برگزیت آمده است هستند.

این قانون پیش بینی می نماید کسی که کم تر از 5 سال در انگلیس بوده در ابتدا می تواند برای شرایط اقامت موقت اقدام کند که در صورت درخواست بعد از 5سال می تواند به شرایط اقامت دائم تبدیل گردد. اگر این تاریخ بگذرد و فرد درخواستی ندهد بر اساس مقررات فعلی حقوق کار، زندگی و حمایتهای دولتی به صورت اتوماتیک از فرد سلب می گردد.

توافق برگزیت برای شهروندان اروپایی که قبل از خروج کامل انگلیس از اتحادیه اروپا در این کشور بودند همان حقوق قبلی را تضمین می نماید.

در همه پرسی برگزیت که در ژوئن سال 2016 برگزار گردید 52 درصد شهروندان انگلیسی به خروج این کشور از اتحادیه اروپا رای مثبت دادند. به این ترتیب انگلیس به عنوان اولین کشور بعد از بیش از 40 سال عضویت در اتحادیه اروپا این تشکل را ترک کرد. خروج کامل انگلیس از اتحادیه اروپا در 31 ژانویه سال 2020 رخ داد.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 24 اسفند 1400 بروزرسانی: 24 اسفند 1400 گردآورنده: baliro.ir شناسه مطلب: 2132

به "تور اروپا: بلاتکلیفی ده ها هزار شهروند اروپایی مقیم انگلیس یک سال بعد از برگزیت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور اروپا: بلاتکلیفی ده ها هزار شهروند اروپایی مقیم انگلیس یک سال بعد از برگزیت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید