بیش از یک چهارم جان باختگان کرونا در دنیا آمریکایی هستند، افزایش 2 برابری مبتلایان طی 40 روز

به گزارش تور بالی اندونزی، بیش از یک چهارم مرگ ومیر جهانی ناشی از ابتلا به کووید-19 در آمریکا اتفاق افتاده است؛ کشوری که موارد تأییدشده کرونا در آن طی حدود 40 روز، دو برابر افزایش یافت.

بیش از یک چهارم جان باختگان کرونا در دنیا آمریکایی هستند، افزایش 2 برابری مبتلایان طی 40 روز

اگر علاقمند به دریافت بهترین خدمات دوره های کالج در آمریکا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم ویزای تحصیلی آمریکا، با دریافت مشاوره رایگان از مجربترین تیم مهاجرتی آمریکا، بهترین مسیر را به سوی دانشگاه های آمریکا انتخاب کنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری خبرنگاران از نیویورک تایمز، مجموع مرگ ومیر دنیای ناشی از کرونا روز گذشته از مرز 500 هزار نفر گذشت، درحالی که تعداد موارد تأییدشده، فراتر از 10 میلیون مبتلا گزارش شد.

در ماه آوریل، یک ماه پس ازآنکه سازمان بهداشت دنیای کرونا را یک بیماری همه گیر اعلام نمود، آمار مرگ ومیر به 100 هزار نفر رسید. ماه بعد، این عدد به 250 هزار بالغ شد و اکنون ظرف کمتر از دو ماه به 500 هزار نفر رسیده است.

این در حالی است که بیش از یک چهارم مرگ ومیر دنیای ناشی از ابتلا به کووید-19 در آمریکا اتفاق افتاده است؛ کشوری که موارد تأییدشده کرونا در آن طی حدود 40 روز، دو برابر افزایش یافت. داده هایی که هفته پیش از سوی مرکز کنترل و پیشگیری بیماری ها منتشر شد، از این واقعیت حکایت دارد که تعداد بیماران در بسیاری از مناطق این کشور احتمالاً 10 برابر بیش از میزان گزارش شده است.

بیشتر مردم آمریکا ماسک نمی زنند و فاصله گذاری اجتماعی را رعایت نمی نمایند/صف انتظار 4 ساعته برای تست کرونا

نشریه تایمز، در یک گزارش تحقیقی دریافته است که میزان گزارش شده مرگ ومیرها در آمریکا بالاتر از آمار رسمی است اما محدودیت در دسترسی به آزمایش ها اغلب باعث سخت شدن تشخیص عاملیت کووید-19 در مرگ ومیرها می گردد.

در آمریکا اولین نقاط آلوده در شمال شرق به ویژه در شهر نیویورک بود اما گسترش دامنه ویروس در یک ماه اخیر به جنوب و غرب باعث شده بعضی از ایالت ها از طرح های بازگشایی کسب وکارها عقب نشینی نمایند.

طفره رفتن مایک پنس از شفاف سازی در مورد ماسک نزدن ترامپ

مایک پنس، معاون رئیس جمهور آمریکا که از مردم خواسته به هنگام حضور در اماکن عمومی ماسک بزنند، از پاسخ مستقیم درباره امتناع ترامپ برای ماسک زدن، طفره رفت و طرح این سؤال را به رقابت های سیاسی مرتبط کرد.

تقلای دولت ترامپ برای برجسته کردن اقداماتش به منظور مقابله با کووید-19 در حالی است که بعضی از فرمانداران از دست روی دست گذاشتن کاخ سفید برای تأمین منابع مورد احتیاج آزمایش کرونا و درمان بیماران، گله مند هستند. پنس اما مدعی است که هر کس خواهان دادن تست کرونا باشد، می تواند به آن دسترسی داشته باشد.

مایک پنس، معاون ترامپ

در بعضی ایالت ها با این وجود، شهروندان به دلیل پر شدن ظرفیت ها و شلوغی صف ها، از انجام تست کووید-19 منصرف شده اند. در شهر فونیکس واقع در ایالت اورگان، متقاضیان تست کرونا صفی به طول سه مایل تشکیل دادند، چراکه گزارش افزایش 65 درصدی بیماران کرونایی طی دو هفته گذشته، بسیاری از مردم این کشور را نگران کرده است.

این امر موجب شده فرمانداران نیویورک و واشنگتن واکنش تندی نسبت به عملکرد کاخ سفید در این خصوص داشته باشند. این دو که هر از گاهی به ترامپ می تاختند، اکنون از اصرار دولت برای تفاوت قائل شدن میان دولت های محلی در تخصیص منابع و امکانات به جای اتخاذ سیاست های قوی در سطح ملی به شدت ناراضی هستند.

کاتالیزور تظاهرات ضد نژادپرستی در شیوع کرونا

این رشد نگران نماینده آمار بیماران بی ارتباط با برگزاری راهپیمایی های ضد نژادپرستی در اعتراض به قتل جورج فلوید نیست، چراکه در بیش از 2 هزار شهر آمریکا طی یک ماه پس از این تراژدی، تظاهرات برگزار گردید و همچنان ادامه دارد.

در اوکراین، قانونی که مسافران خارجی را ملزم به خود قرنطینه کردن کرده، نتایج جالبی نیز به همراه داشته و موجب شده است ده ها نفر در منطقه ای حائل واقع در شرق این کشور که منطقه ای جنگی است، سرگردان شوند. از مسافران خواسته شده که یا برای چک شدن به بیمارستان بروند و یا در خانه بمانند و یک اپلیکیشن ردیابی را برای اطلاع از شرایط ترددشان نصب نمایند. این افراد شامل زنان باردار، سالمندان و بچه هایی هستند که یا تلفن همراه هوشمند برای نصب نرم افزار ندارند و یا نمی دانند که چگونه از آن استفاده نمایند.

از سوی دیگر، یک عضو یمنی تحقیقات سازمان دیده بان حقوق بشر در مورد شیوع کرونا در این کشور گفت: کووید-19 تنها یکی از تراژدی ها در میان انبوه مصائب مردم یمن است و در این میان، مهاجران آفریقایی تحت فشار بیشتری برای خروج از این کشور قرار دارند.

10 کشور نخست دنیا که بالاترین تعداد بیماران و جان باختگان کرونایی در آنها ثبت شده است.

4106/

منبع: خبرگزاری دانشگاه آزاد آنا
انتشار: 3 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: baliro.ir شناسه مطلب: 1226

به "بیش از یک چهارم جان باختگان کرونا در دنیا آمریکایی هستند، افزایش 2 برابری مبتلایان طی 40 روز" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بیش از یک چهارم جان باختگان کرونا در دنیا آمریکایی هستند، افزایش 2 برابری مبتلایان طی 40 روز"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید