تصاویر ماهواره ای از زمان واقعی شیوع کرونا در چین

به گزارش تور بالی اندونزی، بازبینی تصاویری که ماهواره ها از اوضاع سال گذشتهٔ شهر ووهانِ چین ثبت کرده اند نشان می دهد که شیوع ویروس کرونا بسیار پیشتر از آنکه قبلا گمان می رفت آغاز شده است.

تصاویر ماهواره ای از زمان واقعی شیوع کرونا در چین

پژوهشگران دانشکدهٔ پزشکی دانشگاه هاروارد بیش از 110 تصویر ماهواره ای را از 6 بیمارستان اصلی این شهر، در فاصلهٔ ماه های ژانویهٔ 2018 تا آوریل سال 2020 به دقت بررسی کردند.

آنان همزمان جستجوهای آنلاین مردم شهر را دربارهٔ علائم این بیماری، نظیر سرفه و اسهال بر روی موتور جستجوی اینترنتی چین موسوم به بایدو از آوریل 2017 تا ماه مه 2020 زیر نظر گرفتند.

این محققان دریافتند که افزایش مراجعهٔ مردم به بیمارستان ها و جستجوی علائم خاص بیماری کووید-19 روی اینترنت هر دو بسیار پیشتر از زمان رسمی شیوع ویروس کرونا روی داده است.

از مشاهدهٔ تصاویر ماهواره ای چنین بر می آید که پارکینگ بیمارستان ها، در ماه اوت سال 2019، شلوغ و شلوغ تر می شود تا جایی که این ازدحام در ماه دسامبر به اوج می رسد.

محققان دانشگاه هاروارد می گویند گرچه میزان جستجوی اینترنتی برای علائم سرفه با موسم آنفولانزای فصلی بالاوپایین می رود اما جستجوی اسهال که مشخصا از علائم ویروس کروناست رابطهٔ روشنی با بیماری همه گیر کنونی دارد.

این پژوهشگران می گویند احتمال دارد اطلاعات گردآوری شده هم مشکلاتی داشته باشند و کار آنها نمی تواند چیزی را 100 درصد ثابت کند، اما در کل معتقدند که پژوهش کنونی این فرضیه را تقویت می کند که ویروس کرونا پیش از شیوع انفجاری اش در بازار ووهان، احتمالا در جنوب چین پدید آمده بوده است.

شماری از دولت ها از جمله ایالات متحده به سختی از چین انتقاد کرده اند که چرا در اطلاع رسانی دربارهٔ این بیماری همه گیر کوتاهی کرده است.

دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا حتی در یکی دو نوبت تهدید کرد که کمک عظیم کشورش به سازمان جهانی بهداشت را به خاطر آنچه همدستی با چین و عملکرد ضعیف این سازمان در واکنش به بیماری همه گیر کووید-19 می خواند قطع خواهد کرد.

کشورهای عضو سازمان جهانی بهداشت ماه گذشته با اکثریت آراء خواستار آن شدند که دربارهٔ شیوهٔ برخورد این سازمان با بحران ویروس کرونا بررسی مستقل و بی طرفانه ای صورت گیرد.

تا کنون بیش از 7 میلیون تن از مردم جهان به ویروس کرونا مبتلا شده و حدود 406 هزار نفر از آنان در اثر دچار شدن به بیماری کووید-19 جان خود را از دست داده اند.،یورونیوز

-

-

آخرین اخبار مربوط به کرونا در ایران و جهان را اینجا بخوانید

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 23 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: baliro.ir شناسه مطلب: 1204

به "تصاویر ماهواره ای از زمان واقعی شیوع کرونا در چین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تصاویر ماهواره ای از زمان واقعی شیوع کرونا در چین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید