تنها راه نجات برجام از سوی اروپا

به گزارش تور بالی اندونزی، ایرنا نوشت: نشریه هندلزبلات در گزارشی، تنها راه نجات برجام از سوی اروپایی ها را اجرای سریع و بدون معطلی ساز و کار مبادلات تجاری اقتصادی با ایران موسوم به اینستکس دانست.

تنها راه نجات برجام از سوی اروپا

برای سفر به تور اروپا با بهترین کارشناسان مشورت کرده و بهترین برنامه سفر را انتخاب کنید.

این نشریه آلمانی روز یکشنبه در گزارش خود اضافه نمود: تحریم های مالی آمریکا که پس از خروج این کشور از برجام شدت گرفته موجب شده کشورها و شرکت های بزرگ خارجی از سرمایه گذاری در ایران خودداری نمایند. اما از سوی دیگر ورود اقلام ضروری مانند داروهای حیاتی به ایران را با مشکل روبرو نموده به طوری که صدها بیمار مبتلا به سرطان قادر به ادامه مداوای بیماری خود نیستند.

نشریه هندلزبلات با اشاره به این موضوعات اضافه نمود: کشورهای اروپایی به این اقدامات آمریکا هیچ واکنشی نشان نداده و فقط به تماشا ایستاده اند تا دونالد ترامپ خنده ای از سر پیروزی سر دهد.

بر این اساس در چنین شرایطی درخواست از ایران برای ماندن در برجام فقط یک حرف توخالی است و هیچ دردی را دوا نمی نماید.

این نشریه آلمانی تاکید می نماید تنها راه نجات برجام در حال حاضر این است که اروپایی ها سریعا دست به کار شده و اینستکس را اجرایی نمایند.

همچنین فرانسه باید وعده اعتبار 15 میلیارد دلاری برای خرید نفت ایران را عملی کند تا دولت ایران با دیدن این سیگنال های مثبت به ماندن در برجام ترغیب گردد.

به ادعای هندلزبلات، توافق هسته ای ایران تا کنون تنها مدرک مستدل بر این ادعا بوده که می توان با مذاکره، از دستیابی یک کشور به سلاح هسته ای جلوگیری کرد، از این رو اروپایی ها باید برای آن ارزش قائل بوده و برای نجاتش در برابر تهدیدهای ترامپ از خود شجاعت نشان دهند.

این نشریه آلمانی، همچنین در مورد ناامن شدن تنگه هرمز در صورت خروج ایران از برجام هشدار داد و نوشت: اروپا باید از به حرف های تو خالی انتها داده و بدون معطلی دست به اقدام عملی بزند تا از بدتر شدن اوضاع در خلیج فارس جلوگیری کند.

روز گذشته (شنبه) ایران از برداشتن سومین گام کاهش تعهدات برجامی خود اطلاع داد.

بهروز کمالوندی سخنگوی سازمان انرژی اتمی ایران جزییات چهار اقدام ایران در کاهش تعهداتش از توافق هسته ای موسوم به برجام را در کنفرانسی خبری بیان کرد و از آغاز گازدهی به آی آر6 که براساس برجام، ایران می توانست تنها 11 سال پس از برجام گازدهی به آن را انجام دهد، اطلاع داد.

کمالوندی بیان کرد که: ایران گازدهی ماشین های آی آر6 را به صورت زنجیره 20 تایی از دیروز آغاز نموده است و زنجیره 30 تایی را در برنامه بعدی انجام می دهد.

به گفته سخنگوی سازمان انرژی اتمی ایران در گام سوم کاهش تعهداتش چهار اقدام را در دستور کار خود قرار داده است که با آنالیز آژانس بین المللی انرژی اتمی آنان بر این موضوع صحه خواهند گذاشت.

وی اقدامات گام سوم ایران را در ارتباط با بند 39 و ماشین های سانتریفوژ دانست گفت: سانتریفوژها همانطور که تحقیق و توسعه می نمایند به انباشت ذخایر ما یاری می نمایند. این اقدام از دیروز انجام و امروز به آژانس اعلام شد و تولیدات تحقیقاتی ما به ذخایر ما اضافه نموده می شوند.

23310311

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 13 مهر 1398 بروزرسانی: 12 مهر 1399 گردآورنده: baliro.ir شناسه مطلب: 430

به "تنها راه نجات برجام از سوی اروپا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تنها راه نجات برجام از سوی اروپا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید