توئیت غریب آبادی درباره ملاقات عراقچی با گروسی در وین

به گزارش تور بالی اندونزی، سفیر و نماینده دائم ایران در آژانس بین المللی انرژی اتمی در توئیتی نوشت که عراقچی و مدیرکل آژانس امروز درباره آخرین تحولات مذاکرات وین، نقش آژانس و همچنین موضوعات دوجانبه به گفت و گو پرداختند.

توئیت غریب آبادی درباره ملاقات عراقچی با گروسی در وین

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرنگاران، کاظم غریب آبادی سفیر و نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران در آژانس بین المللی انرژی اتمی امشب (پنجشنبه) پس از ملاقات و گفت وگوی سید عباس عراقچی معاون وزیر امور خارجه ایران با رافائل گروسی مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی در مقر آژانس در وین پایتخت اتریش در توئیتی نوشت: سید عباس عراقچی معاون وزیر امور خارجه امروز با رافائل گروسی پیش از نشست کمیسیون مشترک برجام ملاقات کرد.

وی اضافه کرد: دو طرف درباره آخرین تحولات مذاکرات احیای برجام و نقش آژانس بین المللی انرژی اتمی و همچنین موضوعات دوجانبه بین ایران و آژانس بحث و گفتگو کردند.

به گزارش فارس، عراقچی امروز در برای شرکت در دور جدید مذاکرات وین در چارچوب کمیسیون مشترک برجام وارد پایتخت اتریش شد. این مذاکرات قرار است فردا صبح از سر گرفته گردد.

معاون وزیر خارجه ایران بعد از این ملاقات در گفت وگویی عنوان نمود: راه درازی در پیش داریم و نمی گردد برای آن زمانبندی پیش بینی کرد. البته کوشش داریم هر چه زودتر این کار انجام گردد، با این حال تعجیل بی مورد نخواهیم کرد و اجازه فرسایشی شدن را نمی دهیم. (اینجا بخوانید)

به گزارش فارس، دور جدید نشست کمیسیون مشترک برجام 13 فروردین ماه به صورت مجازی برگزار و پس از توافق حاصله مقرر شد روز سه شنبه 17 فروردین این گفت وگوها به صورت حضوری و رو در رو دنبال گردد و در نهایت هم این نشست برگزار و پس از آن توافق شد دو کارگروه در حوزه تحریم ها و هسته ای تشکیل و آنالیز ها را انجام دهد. نتایج آنالیز های این دو کارگروه به نشست کمیسیون برجام در روز آدینه 20 فروردین منعکس و اعلام شد که هیأت های برای تنفس و مشورت به پایتخت ها برمی گردند و مقرر شد روز چهارشنبه 25 فروردین دوباره در وین گردهم بیایند. این نشست با یک روز تاخیر به دلیل ابتلای یکی از اعضای هیأت اتحادیه اروپا به کرونا در روز پنجشنبه 26 فروردین برگزار و مقرر شد که نشست های کارشناسی به کار خود ادامه دهند.

نشست کمیسیون مشترک برجام نیز روز شنبه 28 فروردین ماه در وین برگزار گردید و در این چند روز رایزنی ها در سطوح کارشناسی و کارگروه ها ادامه داشت. نشست بعدی هم روز سه شنبه 31 فروردین ماه در وین برگزار و هیأت های توافق کردند که دوباره گفت وگوها را از سر بگیرند که نشست مزبور سه شنبه هفتم اردیبهشت ماه در گرندهتل وین برگزار گردید و عصر شنبه یازدهم اردیبهشت ماه نیز روسای هیأت های ایران و 1+4 در جلسه ای دوباره گردهم آمدند و مقرر شد دور جدید نشست روز آدینه 17 اردیبهشت ماه برگزار گردد.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 8 خرداد 1400 بروزرسانی: 8 خرداد 1400 گردآورنده: baliro.ir شناسه مطلب: 1773

به "توئیت غریب آبادی درباره ملاقات عراقچی با گروسی در وین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "توئیت غریب آبادی درباره ملاقات عراقچی با گروسی در وین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید