توافق های اولیه میان انگلیس و استرالیا در خصوص توافق تجاری پسا برگزیت

به گزارش تور بالی اندونزی، خبرگزاری خبرنگاران- رسانه های انگلیسی روز سه شنبه اعلام کردند انگلیس و استرالیا در مورد خطوط اصلی توافق تجاری پسا برگزیت که قرار است امروز اعلام شود توافق کردند.

توافق های اولیه میان انگلیس و استرالیا در خصوص توافق تجاری پسا برگزیت

به گزارش خبرگزاری خبرنگاران به نقل از خبرگزاری فرانسه از لندن، بنابر اعلام آسوشیتدپرس بوریس جانسون نخست وزیر انگلیس و اسکات موریسون نخست وزیر استرالیا در دیدار دوشنبه شب خود در دفتر کار بوریس جانسون به توافق دست یافتند. قرار است این خبر امروز به طور رسمی ساعت هشت بامداد به وقت گرینویچ اعلام شود.

این توافق تجاری که هنوز باید امضا شود نخستین توافق به دست آمده از سوی انگلیس پس از برگزیت است که تنها احیای یا تطبیق توافق های موجود میان اتحادیه اروپا و دیگر کشور ها نیست.

با این حال این توافق نگرانی های بسیاری را به ویژه در میان دولت و همچنین دامداران انگلیسی به همراه داشت. آن ها نگرانند در رقابت با گوشت گاو و بره استرالیایی بازنده شوند.

دولت انگلیس امیدوار است این توافق با استرالیا راه را به آسانی به سوی پیمان ترنس-پسیفیک بگشاید. پیمان ترنس -پسیفیک متشکل از 11 کشور آمریکایی و آسیایی است. این کشور ها اوایل ژوئن به انگلیس اجازه دادند فرایند پیوستن به این پیمان تجاری بزرگ را آغاز کند.

انگلیس پیش از این با اتحادیه اروپا و ژاپن هم به توافق هایی رسیده است و با آمریکا، هند و نیوزیلند هم در حال رایزنی است. گفتگو هایی هم با کانادا و مکزیک پیش بینی شده است.

لندن همچنان به دنبال دستیابی به توافق تجاری با آمریکاست. هرچند به نظر می رسد پیشرفت ها در این زمینه ناچیز است. در دیدار میان بوریس جانسون و جو بایدن رئیس جمهور آمریکا که پنجشنبه و در حاشیه نشست گروه 7 در کورن وال در جنوب غربی انگلیس برگزار گشت به این مسئله اشاره ای نشد.

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 12 تیر 1400 بروزرسانی: 12 تیر 1400 گردآورنده: baliro.ir شناسه مطلب: 1823

به "توافق های اولیه میان انگلیس و استرالیا در خصوص توافق تجاری پسا برگزیت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "توافق های اولیه میان انگلیس و استرالیا در خصوص توافق تجاری پسا برگزیت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید