توافق ژاپن-اتحادیه اروپا در واکنش به ابتکار یک کمربند-یک جاده چین

به گزارش تور بالی اندونزی، اتحادیه اروپا و ژاپن قراردادی برای هماهنگ سازی شبکه های جدید حمل و نقل زمینی و نیز ایجاد زیرساخت های تازه در بخش انرژی و دیجیتال به امضاء رساندند.

توافق ژاپن-اتحادیه اروپا در واکنش به ابتکار یک کمربند-یک جاده چین

با تور چین سفری فراموش نشدنی را تجربه کنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از یورونیوز، این پروژه بزرگ که هدف کلی آن متصل کردن اروپا به آسیا است واکنشی عملی به طرح پکن در تاسیس راه ابریشم جدید یا ابتکار یک کمربند-یک جاده محسوب می گردد که به گفته مقامات چین قرار است چین را به دنیا وصل کند.

این قرارداد روز آدینه در بروکسل، مقر اتحادیه اروپا میان شینزو آبه، نخست وزیر ژاپن و ژان کلود یونکر، رئیس کنونی کمسیون اروپا به امضاء رسید.

پکن پروژه عظیم خود موسوم به راه ابریشم جدید را از سال 2013 استارت زد. چینی ها سعی دارند با توسعه حمل و نقل زمینی، ایجاد شبکه ای از خطوط راه آهن و متصل کردن بنادر و فرودگاه ها ارتباط تجاری خود را با آسیا، اروپا و آفریقا بیش از آنچه انتظار می رود، گسترش دهند.

در توافقنامه ای که روز آدینه میان اتحادیه اروپا و ژاپن به امضاء رسید به دفعات بر اهمیت اجرای پروژه های پایدار از لحاظ اقتصادی و نیز با رویکرد توجه به مسائل زیست محیطی تاکید شده است.

ژان کلود یونکر، رئیس کنونی کمیسیون اروپا پیش از امضای این توافقنامه در نطقی تاکید نمود: مسئله مرتبط بودن نیز باید بر اساس یک طرح اقتصادی پایدار باشد. باید زمینه دسترسی به دنیای متصل و محیط زیستی پاک را برای نسل آینده را فراهم و در عین حال توجه داشت که کوهی از بدهی ها برای دیگران درست نکنیم.

شینرو آبه، نخست وزیر ژاپن نیز در سخنانی تاکید نمود که کشورش به همراه اتحایده اروپا قادرند زمینه برقراری ارتباط و اتصالی پایدار و کامل میان کشورها را در عین توجه به اصول و قواعد فراهم نمایند. نخست وزیر ژاپن در بخش دیگری از سخنان خود به نگرانی های موجود نسبت به طرح راه ابریشم جدید پکن اشاره نمود و گفت که چین به خصوص در صدد است تا با توسعه این طرح در بنادر آسیایی بر تسلط دریایی خود در منطقه بیافزاید.

اتحادیه اروپا رسما تاکید نموده که به دنبال رقابت با پروژه های بزرگ چین در جهت گسترش ارتباط در آسیا نیست اما بعضی مسئولان بلند پایه اروپایی به صورت غیررسمی بر این نکته اذغان نموده اند که بروکسل به دلیل حرکت رو به جلوی پکن در این زمینه مجبور به واکنش شده است.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 11 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: baliro.ir شناسه مطلب: 423

به "توافق ژاپن-اتحادیه اروپا در واکنش به ابتکار یک کمربند-یک جاده چین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "توافق ژاپن-اتحادیه اروپا در واکنش به ابتکار یک کمربند-یک جاده چین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید