توصیه متفاوت پیرترین نخست وزیر به زنی که جوان ترین نخست وزیر دنیا شد

به گزارش تور بالی اندونزی، ماهاتیر محمد نخست وزیر مالزی به سانا مارین جوان ترین نخست وزیر دنیا که به تازگی در فنلاند براین مسند تکیه زده است، توصیه کرد که از افراد سالمند و دنیادیده کسب تجربه کند.

توصیه متفاوت پیرترین نخست وزیر به زنی که جوان ترین نخست وزیر دنیا شد

برای سفر با تور پوکت همراه ما باشید.

به گزارش خبرنگاران به نقل از ایرنا، ماهاتیر 94 ساله که پیرترین نخست وزیر دنیا است، خطاب به مارین نخست وزیر 34 ساله فنلاند اضافه کرد: اگرچه ایده آل گرایی جوانان را باور داریم، مهم است که آنها تجربه افراد سالمند را مورد توجه قرار دهند، آن وقت تلفیقی از هر دو وجود خواهد داشت، که امر خوبی است.

ماهاتیر ابتدا از سال 1981 تا 2003 به مدت 22 سال نخست وزیر مالزی بود. و اکنون دومین دوره نخست وزیری خود را می گذراند. اما او متعهد شده است که قدرت را به انور ابراهیم واگذار کند.

وی تاکید نموده که تا زمان برگزاری اجلاس سازمان همکاری مالی آسیا - پاسیفیک (آپک) که مالزی میزبانی آن را در ماه نوامبر سال آینده میلادی برعهده دارد، در راس قدرت باقی می ماند اما پس از آن آماده خداحافظی با نخست وزیری است.

از سویی، مجلس فنلاند روز سه شنبه (19 آذر 98) صلاحیت مارین را برای نخست وزیری تایید کرد. از مجموع 200 عضو مجلس فنلاند، 99 نفر به وی رای موافق و 70 نفر رای مخالف دادند. 30 نماینده نیز غایب این جلسه بودند.

مارین که پیش تر نماینده مجلس بود، در جریان انتخابات شواری شهر تمپره نامش بر سر زبانها افتاد و از سال 2013 تا 2017 میلادی رییس این شورا بود. 9109

نخست وزیر جدید فنلاند مدرک کارشناسی ارشد علوم اداری را از دانشگاه تمپره گرفت و یک فرزند خردسال دارد. او که 23 سال از سلف خود جوانتر است، پیش تر گفته بود که اگر نامزدی نخست وزیری به وی پیشنهاد گردد، از پذیرش آن ابایی نخواهد داشت.

حزب سوسیال دموکرات فنلاند پس از استعفای آنتی رینه، مارین را برای جایگزینی وی انتخاب کرد.

پس از چراغ سبز مجلس به نخست وزیری مارین، رییس جمهوری فنلاند کابینه ائتلافی وی متشکل از پنج حزب و با حضور 12 وزیر زن و 7 وزیر مرد را معرفی می نماید.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 6 بهمن 1398 بروزرسانی: 18 مهر 1399 گردآورنده: baliro.ir شناسه مطلب: 731

به "توصیه متفاوت پیرترین نخست وزیر به زنی که جوان ترین نخست وزیر دنیا شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "توصیه متفاوت پیرترین نخست وزیر به زنی که جوان ترین نخست وزیر دنیا شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید