حمایت دولت هند از استراتژی ترامپ در افغانستان

به گزارش تور بالی اندونزی، سخنگوی وزارت خارجه هند خاطرنشان کرد: دهلی نو از استراتژی جدید آمریکا و تصمیم های ترامپ در جنوب آسیا بویژه افغانستان استقبال می نماید.

حمایت دولت هند از استراتژی ترامپ در افغانستان

به گزارش دفتر منطقه ای خبرنگاران، راوش کومار سخنگوی وزارت خارجه هند اظهار داشت که این کشور از استراتژی جدید واشنگتن که از سوی دونالد ترامپ اعلام شده است حمایت می نماید و به یاری با دولت افغانستان ادامه خواهد داد.

در بخشی از استراتژی جدید واشنگتن از هند به عنوان دوست خوب افغانستان یاد شده است و از دولت هند خواسته شده تا در توسعه و پیشرفت افغانستان نقش سازنده ای ایفا نماید.

کومار سخنگوی وزارت خارجه این کشور گفت: فیصله ترامپ چیزی است که هند نیز خواهان آن بوده است زیرا دهلی نو انتظار داشت تا آمریکا در افغانستان باقی مانده و به مبارزه گروه های تروریستی ادامه دهد و بر کشورهای حامی تروریسم در منطقه فشار وارد کند.

گرچه وزارت خارجه هند از کشور خاصی نام نبرده اما ظاهرا اشاره دهلی نو به پاکستان است زیرا دونالد ترامپ هنگام اعلام استراتژی جدید واشنگتن به پاکستان هشدار داد که وجود پناهگاه های گروه های مسلحی که امنیت منطقه را تهدید می نمایند تحمل نخواهد نمود.

دولت هند از درخواست دونالد ترامپ برای گسترش همکاری و ایفای نقش فعالتر در افغانستان نیز استقبال نموده است.

سخنگوی وزارت خارجه هند توضیح داد: کشورش از حامیان افغانستان در منطقه محسوب می گردد و در فرایند بازسازی و توسعه آن یاری خواهد نمود.

اخیرا دونالد ترامپ نسبت به حمایت از گروه های مسلحی که امنیت منطقه را به هم می زنند به دولت اسلام آباد هشدار داده است.

.

منبع: تسنیم
انتشار: 14 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: baliro.ir شناسه مطلب: 904

به "حمایت دولت هند از استراتژی ترامپ در افغانستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حمایت دولت هند از استراتژی ترامپ در افغانستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید