خبرنگاران استاندار بر تسریع در ساخت کتابخانه مرکزی قزوین تاکید کرد

به گزارش تور بالی اندونزی، قزوین-خبرنگاران- استاندار قزوین با اشاره به اهمیت کتاب و کتابخوانی و نقش آن در توسعه فرهنگی جامعه، گفت: ساخت کتابخانه مرکزی قزوین باید با همکاری شهرداری تسریع شود.

خبرنگاران استاندار بر تسریع در ساخت کتابخانه مرکزی قزوین تاکید کرد

هدایت الله جاقتصادی پور عصر سه شنبه در نشست انجمن کتابخانه های عمومی استان قزوین اضافه نمود: ترویج و توسعه فرهنگ کتاب و کتابخوانی نقش بسزایی در رشد و آگاهی جامعه دارد.

وی با اشاره به نقش مطالعه در کاهش ناهنجاری های اجتماعی، گفت: ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی باید به عنوان یک اصل در جامعه نهادینه شود، چرا که این مساله نقش مهمی در کاهش معضلات اجتماعی جوامع دارد.

جاقتصادی پور ادامه داد: ساخت کتابخانه اقدامی زیرساختی و ماندگار است که برای همیشه در اذهان مردم باقی می ماند و باید در این خصوص از ظرفیت های مردم و خیران به خوبی استفاده شود.

این مسوول با اشاره لزوم پررنگ تر شدن مشارکت خیران در ساخت کتابخانه و همچنین نذر فرهنگی ساخت کتابخانه توسط مردم،اضافه نمود: هر چقدر که در جهت ساخت کتابخانه و مراکز مطالعه اقدام شود به همان میزان از ناهنجاری ها و آسیب های اجتماعی نیز کاسته می شود.

جاقتصادی پور شرح داد: توسعه کتابخانه ها یک اقدام زیر بنایی برای رسیدن به توسعه اقتصادی است و هر چه ما در حوزه فرهنگی هزینه کنیم در بلند مدت ثمره آن را در ابعاد دیگر خواهیم دید.

استاندار قزوین تاکید کرد: کتابخانه مرکزی نماد فرهنگی استان است و نباید ساخت آن تا این حد طولانی می شد و در هر شکل این پروژه باید تکمیل و به اتمام برسد.

وی تکمیل و تجهیز کتابخانه ها عمومی در استان را خواستار شد و اضافه نمود: می طلبد که نهاد کتابخانه ها و اداره مسکن و شهرسازی اهتمام بیشتری نسبت به تکمیل و اختصاص اعتبار به این گونه پروژه های فرهنگی داشته باشند.

استان قزوین دارای 61 کتابخانه نهادی و مشارکتی است.

منبع: ایرنا
انتشار: 30 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: baliro.ir شناسه مطلب: 1280

به "خبرنگاران استاندار بر تسریع در ساخت کتابخانه مرکزی قزوین تاکید کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران استاندار بر تسریع در ساخت کتابخانه مرکزی قزوین تاکید کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید