خبرنگاران سال جاری 30 کیلومتر از راه های روستایی چالدران احداث و آسفالت می گردد

به گزارش تور بالی اندونزی، ارومیه- خبرنگاران- مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان غربی گفت: در راستای محرومیت زدایی و مشارکت نهادهای خیریه در طرح جهادی ابرار، تفاهم نامه مشارکت احداث 30 کیلومتر از راه های روستایی چالدران بین این اداره کل و نهاد پیشرفت و آبادانی شهرستان چالدران امضا شد که سال جاری عملیاتی خواهد شد.

خبرنگاران سال جاری 30 کیلومتر از راه های روستایی چالدران احداث و آسفالت می گردد

ارسلان شکری روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار خبرنگاران گفت: این تفاهم نامه شامل 6 راستا روستایی شهرستان چالدران به طول 30 کیلومتر شامل محورهای روستایی آبگرم شیخ سلو به طول 13.6 کیلومتر، چخور کندی به طول 2 کیلومتر، عیسی قلیک به طول 2 کیلومتر، مخور کرد به طول 2.3 کیلومتر، قرمزی داش به طول 2.1 کیلومتر است.

وی افزود: همچنین هشت کیلومتر از محورهای روستایی شامل روستاهای آرخاشان، جنگ تپه، قهرمان کندی، حالحال علیا و سفلی، علوجنی، سعدل، نبی کندی، قرخبلاغ، عباس کندی به به جیک در قالب طرح جهادی ابرار احداث و آسفالت می گردد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان غربی افزود: بر اساس این تفاهم نامه، قیر مورد احتیاج آسفالت این محورهای روستایی تا سقف 78 میلیارد ریال و تا خاتمه سال جاری توسط نهاد پیشرفت و آبادانی شهرستان چالدران زیر مجموعه بنیاد علوی تهیه و آماده خواهد شد.

شکری ادامه داد: اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان غربی نیز بر اساس تفاهم نامه کارهای نظارت فنی و اجرای درست و استاندارد عملیات راهسازی، زیر سازی محور ها و حسن اجرای عملیات احداث راههای روستایی بر اساس محاسبات فنی را بر عهده خواهد داشت.

وی این تفاهم نامه را گامی موثر در مشارکت نهاد های خیریه برای محرومیت زدایی، پیشرفت و آبادانی بیان کرد و افزود: امیدواریم همکاری این نهادها در سایر شهرستان ها و پروژه ها تداوم یابد تا شاهد جهش بیشتری در میزان برخورداری خانوار روستایی استان از راه های آسفالته و مناسب باشیم.

چالدران حدود 120 روستا دارد که در 2 بخش مرکزی و دشتک نزدیک به 20 هزار نفر را در خود جای داده اند.

این شهرستان با 50 هزار نفر جمعیت از شهرهای شمالی آذربایجان غربی و دارای مرز مشترک با کشور ترکیه است.

با اهتمام دولت، بنیاد مستضعفان و بنیاد علوی اقداماتی در راستای محرومیت زدایی از این شهرستان اجرا شده است و همچنان ادامه دارد.

منبع: ایرنا
انتشار: 10 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 10 اردیبهشت 1400 گردآورنده: baliro.ir شناسه مطلب: 1722

به "خبرنگاران سال جاری 30 کیلومتر از راه های روستایی چالدران احداث و آسفالت می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران سال جاری 30 کیلومتر از راه های روستایی چالدران احداث و آسفالت می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید