خبرنگاران برج میلاد همزمان با ساعت زمین خاموش می گردد

به گزارش تور بالی اندونزی، تهران-خبرنگاران-چراغ های برج میلاد همزمان با رویداد جهانی ساعت زمین، شنبه شب (هفتم فروردین) به مدت یک ساعت خاموش می گردد.

خبرنگاران برج میلاد همزمان با ساعت زمین خاموش می گردد

به گزارش خبرنگاران از اعلام روز آدینه روابط عمومی برج میلاد، ساعت زمین یک رویداد جهانی سازماندهی شده توسط صندوق جهانی طبیعت (World Wide Fund for Nature) است که در آن سازه ها و ساختمان های معروف جهان از ساعت 20:30 تا 21:30 در آخرین شنبه ماه مارس، به مدت یک ساعت چراغ ها و تجهیزات الکترونیکی غیر ضروری خود را با هدف آگاهی بخشی در خصوص تغییر اقلیم و حفظ انرژی، خاموش می نمایند.

بر این اساس چراغ های برج میلاد تهران به عنوان ششمین برج مخابراتی جهان و بام فرهنگ و هنر کشور، در حمایت از محیط زیست جهانی سال جاری نیز به روال سال های گذشته، شنبه(هفتم فروردین) مصادف با آخرین شنبه ماه مارچ، از ساعت 20:30 تا 21:30 برای حفاظت از محیط زیست خاموش می گردد.

صندوق جهانی طبیعت، بزرگترین اتحادیه بین المللی در زمینه حفاظت از محیط زیست است که در سال 1961 میلادی در سوئیس تأسیس شد و این رویداد نمادین برای نخستین بار در سال 2007 میلادی توسط این صندوق جهانی از استرالیا شروع شد، در این سال 2/2 میلیون نفر در شهر سیدنی برای حمایت از اقدامات مربوط به تغییرات آب و هوا تشویق شدند تا چراغ های غیر ضروری را به مدت یک ساعت خاموش نمایند.

پس از آن در سراسر جهان این اقدام مورد استقبال عمومی نهاده شد و در این جهت چراغ های برج ایفل در پاریس، برج ساعت بیگ بن در لندن، خانه اپرای سیدنی، ساختمان امپایر استیت در منهتن، کاخ باکینگهام در لندن، تماشاخانه کولوسئوم در رم و کاخ ادینبورو در شهر ادینبورو به مدت یک ساعت خاموش می شوند و در ایران نیز همراهی با این رویداد جهانی از سال 1390 با خاموش شدن چراغ های برج میلاد شروع شده است.

برج میلاد یک برج مخابراتی چندمنظوره در شمال غربی پایتخت است که به عنوان نماد تهران مدرن، از نقاط مختلف شهر دیده می گردد. این برج با ارتفاع 435 متر، بلندترین برج ایران و ششمین برج بلند مخابراتی جهان و نوزدهمین سازهٔ بلند نامتکی جهان است.

منبع: ایرنا
انتشار: 24 فروردین 1400 بروزرسانی: 24 فروردین 1400 گردآورنده: baliro.ir شناسه مطلب: 1693

به "خبرنگاران برج میلاد همزمان با ساعت زمین خاموش می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران برج میلاد همزمان با ساعت زمین خاموش می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید