خبرنگاران حجم آلاینده های هوای مشهد رو به کاستی گذاشت

به گزارش تور بالی اندونزی، مشهد- خبرنگاران- حجم آلاینده ها در هوای این کلانشهر در مقایسه با روز گذشته بسیار کم شد و شاخص کیفیت هوای مشهد امروز شانزدهم اردیبهشت ماه در شرایط سالم قرار گرفته است.

خبرنگاران حجم آلاینده های هوای مشهد رو به کاستی گذاشت

مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی روز دوشنبه با بیان این مطلب به خبرنگار خبرنگاران اضافه نمود: میانگین کنونی شاخص کلی کیفیت هوای شهر مشهد 55 ای.کیو.آی است که نشانگر هوای سالم است در حالی که دیروز این شاخص عدد 65 ای. کیو. آی را نشان می داد.

تورج همتی با بیان این که کیفیت هوا در مناطق سمزقند، خاقانی،الهیه، خیام جنوبی،سجاد، لشگر و رسالت این شهر در شرایط پاک است اضافه نمود: شاخص کیفیت هوا در 16 ایستگاه دیگر مستقر در این شهر نشانگر هوای سالم است.

وی ادامه داد: شایسته است شهروندان مشهدی با کاهش ترددهای غیرضروری نقش موثر خود را در بهبود شرایط هوا ایفا کنند.

قرار داشتن شاخص کلی کیفیت هوا تا 50 ای.کیو.آی به معنای شرایط پاک و بین 51 تا 100 ای.کیو.آی نشانگر شرایط سالم است.

قرار داشتن شاخص کلی کیفیت هوا بین اعداد 101 تا 150 ای.کیو.آی به معنای آلودگی هوا برای افراد حساس و بچه ها و بین اعداد 151 تا 200 ای.کیو.آی نیز به معنای آلودگی هوا برای همه سنین محسوب می شود.

همچنین قرار داشتن شاخص کلی کیفیت هوا بین اعداد 201 تا 300 ای.کیو.آی حالت اضطرار و بالاتر از عدد 300 نیز حالت بحرانی را نشان می دهد.

طی سال گذشته شهروندان مشهدی 40 روز هوای پاک، 266 روز هوای سالم، 57 روز هوای ناسالم برای گروه های حساس و 2 روز نیز هوای ناسالم برای تمامی گروه ها تنفس کردند.

منبع: ایرنا
انتشار: 12 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: baliro.ir شناسه مطلب: 1127

به "خبرنگاران حجم آلاینده های هوای مشهد رو به کاستی گذاشت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران حجم آلاینده های هوای مشهد رو به کاستی گذاشت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید