خبرنگاران مدیرعامل آبفا یزد: تکمیل طرح فاضلاب مهریز پیگیری می شود

به گزارش تور بالی اندونزی، یزد- خبرنگاران- مدیرعامل آب و فاضلاب یزد گفت: تکمیل طرح فاضلاب شهر مهریز جزو مطالبات و دغدغه مردم و مسوولان این شهر است که پیگیری و امیدواریم تا خاتمه امسال اجرا شود.

خبرنگاران مدیرعامل آبفا یزد: تکمیل طرح فاضلاب مهریز پیگیری می شود

به گزارش خبرنگاران، اصغر ریاضتی روز دوشنبه در جلسه بررسی مسائل و مسائل آب مهریز اضافه کرد: عمده منابع تامین آب مردم، سفره های زیرزمینی است و برای حفظ آن، اجرای طرح فاضلاب شهری اهمیت دارد.

وی ادامه داد: اجرای شبکه جمع آوری، انتقال و تصفیه فاضلاب در شهرستان ها با پیگیری مسوولان و همکاری بخش خصوصی به ویژه در مهریز جزو برنامه هایی است که برای انجام آن تلاش می شود.

این مسوول اظهار کرد: مردم باید هم پای اجرای طرح در منطقه نسبت به نصب انشعاب داخلی منازل و مراکز خود اقدام کنند تا بتوان برای اجرای آن در فرصت لازم توسط بخش خصوصی فعالیت صورت گیرد .

ریاضتی از همکاری بخش خصوصی و پیگیری فرمانداری برای اجرای طرح در شهر مهریز قدردانی کرد و ابراز امیدواری نمود تا خواسته بر حق مردم برای اجرای طرح و مشکل موجود برای همیشه حل و فصل شود.

در ادامه فرماندار مهریز نیز با قدردانی از آبفا یزد برای پیگیری طرح های آبی این شهرستان بر ضرورت جدیت و همراهی مردم و مسولان برای تحقق اهداف در شهر و مناطق روستایی بخش مرکزی تاکید کرد.

رضا زارع زاده مهریزی گفت: اجرای طرح فاضلاب شهر و تامین آب مورد نیاز در سایر مناطق شهرستان جزو مطالباتی است که تا به امروز اقدام هایی اجرا شده و باید پیگیری بیشتر به عمل آید.

طرح فاضلاب مهریز که از سال 1392 به طول 285 کیلومتر شبکه جمع آوری و خط انتقال آغاز شد به رغم گذشت هفت سال همچنان بلاتکلیف است که خواست اصلی مردم بررسی موضوع و تکمیل آن است .

این طرح توسط بخش خصوصی و زیر نظر شرکت آب و فاضلاب آغاز شد که بعد از چند سال فعالیت و 30 درصد پیشرفت فیزیکی هم اکنون عملیات اجرایی آن تعطیل است .

جلوگیری از آلودگی آب های زیرزمینی، ارتقاء بهداشت و استفاده دوباره از آب در صنعت از جمله مزایای طرح فاضلاب شهری است و لحاظ بهداشتی، زیست محیطی و ایجاد منابع جدید آبی در کویر حائز اهمیت است.

شهرستان مهریز در 30 کیلومتری یزد واقع شده است .

منبع: ایرنا
انتشار: 13 مهر 1399 بروزرسانی: 13 مهر 1399 گردآورنده: baliro.ir شناسه مطلب: 1311

به "خبرنگاران مدیرعامل آبفا یزد: تکمیل طرح فاضلاب مهریز پیگیری می شود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران مدیرعامل آبفا یزد: تکمیل طرح فاضلاب مهریز پیگیری می شود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید