خبرنگاران یک میلیون ماسک در همدان تامین شد

به گزارش تور بالی اندونزی، همدان - خبرنگاران - رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت همدان گفت: به منظور پیشگیری از شیوع ویروس جدید کرونا، یک میلیون ماسک بهداشتی، در همدان تولید و برای توزیع در فروشگاه ها و داروخانه ها ذخیره شد.

خبرنگاران یک میلیون ماسک در همدان تامین شد

حمیدرضا متین روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار خبرنگاران اضافه کرد: 74 هزار عدد ماسک وارداتی N95 برای کادر درمان تهیه و در بین بیمارستان های استان توزیع شده است.

وی با بیان اینکه مواد شوینده ذخیره شده در استان مناسب است و تا سرانجام اردیبهشت ماه نیاز مردم را تامین می کند گفت: آمادگی لازم برای تامین مواد شوینده استان های همجوار را نیز داریم.

متین اضافه کرد: در تامین الکل محدودیت داریم و فقط الکل مورد نیاز بیمارستان ها را می توانیم تامین کنیم.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت گفت: سایر تجهیزات پزشکی از جمله شیلد و لباس بیمارستانی در استان تامین است.

وی اضافه کرد: هیچ فروشگاه مواد غذایی در استان تعطیل نیست و کالاهای اساسی همچون برنج و شکر به میزان کافی در استان وجود دارد.

متین به مصرف بالای انواع دستکش های یکبار مصرف برای جلوگیری از انتشار ویروس کرونا اشاره کرد و گفت: این اقلام بهداشتی از دیگر نقاط کشور تامین می شود اما به زودی یک واحد تولیدی دستکش نایلکس در همدان راه اندازی می شود.

به گفته رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت به زودی یک محموله الکل و فرآورده های ضدعفونی کننده که بر پایه الکل تولید می شود نیز به استان وارد و بین داروخانه ها توزیع می شود تا بخشی از نیاز مردم برای این محصول برآورده شود.

335 تن تا به امروز در استان همدان به ویروس کرونا مبتلا شدند که از این تعداد با تلاش تیم پزشکی 224 تن بهبود یافته و مابقی این افراد تحت درمان در بیمارستان ها هستند.

به گفته رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت تا به امروز 29 هزار و 406 نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده، 2 هزار و 234 نفر به علت ابتلا به این ویروس فوت کرده و 10 هزار و 457 نفر نیز بهبود یافته اند.

منبع: ایرنا
انتشار: 25 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: baliro.ir شناسه مطلب: 1025

به "خبرنگاران یک میلیون ماسک در همدان تامین شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران یک میلیون ماسک در همدان تامین شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید