خبرنگاران 100 هزار هکتار جنگل دست کاشت در آران و بیدگل ایجاد شد

به گزارش تور بالی اندونزی، کاشان - خبرنگاران - معاون برنامه ریزی و هماهنگی امور عمرانی فرمانداری آران و بیدگل گفت: در چهار دهه گذشته 100 هزار هکتار جنگل دست کاشت در این شهرستان ایجاد شده است.

خبرنگاران 100 هزار هکتار جنگل دست کاشت در آران و بیدگل ایجاد شد

به گزارش خبرنگاران، ابراهیم آقابیگی روز شنبه در آیین کاشت سه هزار اصله نهال در مجتمع فولاد کویر به مناسبت هفته درختکاری، آب و خاک را 2 محدودیت عظیم شهرستان کویری و ماسه ای آران و بیدگل برشمرد و اضافه نمود: منابع طبیعی به عنوان بستر زندگی و حیات بشر و توسعه پایدار این شهرستان عمل نموده است.

وی با بیان اینکه آران و بیدگل یکی از کانون های بحران فرسایش بادی کشور است، ادامه داد: شناسایی کانون های بحران کویر و تثبیت شن های روان به وسیله کاشت نهال تاغ در جلوگیری از ورود ریزگردها به زندگی مردم این شهرستان بسیار موثر و لازم است.

معاون فرمانداری آران و بیدگل یکی از دغدغه های مهم دولت را حفاظت از منابع طبیعی و محیط زیست برشمرد و گفت: باید با فرهنگ سازی مانع از بین رفتن منابع طبیعی و خدشه به محیط زیست شهرستان شویم.

وی افزود: اگر آران و بیدگل 100 هزار هکتار جنگل دست کاشت نداشت، شاید توسعه این شهرستان در برهه کنونی به عنوان پایتخت و قطب نخست فرش ماشینی در کشور رخ نمی داد.

عضو هیات مدیره مجتمع فولاد کویر هم در این آیین گفت: این مجتمع همگام با حفظ محیط زیست و منابع آبی شهرستان آران و بیدگل راه اندازی شد.

حمیدرضا خوروش گفت: این مجتمع از ابتدای تاسیس تا کنون 17 هزار اصله درخت کاشته است که کاشت 3 هزار اصله درخت هم در جریان است.

وی ادامه داد: این مجتمع با ایجاد کمربند سبز در حاشیه نوار بند ریگ در صدد ادا کردن وظیفه خود مبنی بر حفظ محیط زیست است و بتواند تا حدودی مانع وقوع پدیده ریزگرد گردد تا حاشیه امنی برای این مجتمع و شهرستان آران و بیدگل ایجاد گردد.

مدیر مجتمع فولاد کویر با بیان اینکه هر قدر به صنعت اهمیت داده گردد بیش از آن باید به محیط زیست عنایت ویژه داشت، گفت: این مجتمع پیوسته زیر نظر واحدهای بازرسی و مشاوران سازمان محیط زیست واقع شده است به طوری که در طول چند سال گذشته همیشه به عنوان دوستدار محیط زیست مورد ارزیابی نهاده شده است.

وی با اشاره به رعایت تمامی استانداردهای محیط زیستی اروپا در این مجتمع توضیح داد: با توجه به خاصیت خشکی و کم آب بودن کویر، آب مورد احتیاج فضای سبز تا به امروز از پساب مجتمع تامین شده که امیدواریم با تسریع طرح انتقال پساب کاشان به مجتمع فولاد کویر، آب مصرفی در زمینه صنعت و آب مورد احتیاج فضای سبزمان را به طور کامل تأمین کنیم.

به گفته وی، صنایعی که به موازات رشد مالی به حفظ سرزمین و طبیعت می پردازند، کشور را به سمت توسعه رهنمون می نمایند.

خوروش خاطر نشان کرد: در همه جهان توسعه صنعت فولاد با رعایت اصول زیست محیطی و توجه منابع آبی مورد حمایت دولت هاست که این مهم در کشور ما هم مورد توجه نهاده شد.

در سرانجام این آیین ساخت و زیباسازی میدان ورودی کویر مرنجاب به مساحت هفت هزار مترمربع با مشارکت مجتمع فولاد کویر و شهرداری آران و بیدگل کلنگ زنی شد.

منبع: ایرنا
انتشار: 23 فروردین 1400 بروزرسانی: 23 فروردین 1400 گردآورنده: baliro.ir شناسه مطلب: 1692

به "خبرنگاران 100 هزار هکتار جنگل دست کاشت در آران و بیدگل ایجاد شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران 100 هزار هکتار جنگل دست کاشت در آران و بیدگل ایجاد شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید