خبرنگاران 42 درصد مدارس ایلام هوشمندسازی شد

به گزارش تور بالی اندونزی، ایلام - خبرنگاران - مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات ایلام گفت: با توجه به ضرورت آموزش مجازی در مدارس، تا به امروز 42 درصد مرکز آموزشی و مدارس مناطق روستایی و شهری این استان به شبکه اینترنت متصل شده است.

خبرنگاران 42 درصد مدارس ایلام هوشمندسازی شد

اگر علاقمند به دریافت بهترین خدمات تحصیل دکتری در استرالیا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم ویزای تحصیلی استرالیا، با دریافت مشاوره رایگان از مجربترین تیم مهاجرتی استرالیا، بهترین مسیر را به سوی دانشگاه های استرالیا انتخاب کنید.

عباس بیرامی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار خبرنگاران گفت: براساس احتیاجسنجی فی مابین وزارت آموزش و پرورش و وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، تعداد 414 مدرسه شهری و 595 مدرسه روستایی استان به منظور ایجاد دسترسی به شبکه ملی اطلاعات به اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان معرفی شدند که باید زیرساخت مورد احتیاج آن ایجاد و به شبکه ملی اطلاعات متصل شوند.

وی اضافه کرد: بیش از 251 مدرسه روستایی به وسیله ADSL و 344 مدرسه دیگر آن نیز به وسیله اپراتورهای تلفن همراه به شبکه متصل می شوند.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات ایلام یادآور شد: با توافق انجام شده با دستگاه های مرتبط، به تمامی مدارس روستایی و شهری مشمول پروژه، سرویس اینترنت با همه پارامترهای کیفی واگذار می گردد که با اجرای این طرح، مدارس بدون پرداخت هزینه به شبکه ملی اطلاعات متصل و از مزایای این طرح برخوردار خواهند شد.

بیرامی یادآور شد: مدارسی که دارای اینترنت و ای دس اس ال هستند ارتقای سرویس و سرعت (حداقل 2مگا بیت با حجم 30 تا 50 گیگ شارژ ماهیانه) خواهند یافت و مدارسی که فاقد این سرویس هستند مودم رایگان دریافت و سرویس جدید در آنها راه اندازی می گردد.

وی ادامه داد: همچنین ترافیک مورد تقاضای دانشگاه ها برای سایت و پورتال ها اعلامی از طرف وزارت علوم و تحقیقات توسط وزارت ارتباطات انجام شده و تا انتها فصل آموزشی امسال به صورت رایگان است.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات ایلام تاکید نمود: تمام کوشش ما این است که با همکاری مدیران آموزش و پرورش استان و شهرستان ها، تا قبل از مهرماه و شروع فصل آموزشی جدید تعداد مدارس باقی مانده را نیز به شبکه اینترنت متصل کنیم.

به گفته وی، تامین این ترافیک به پیشنهاد و تامین هزینه وزارت ارتباطات انجام شده است.

100 هزار دانش آموز ایلامی در مقاطع مختلف به تحصیل اشتغال دارند.

منبع: ایرنا
انتشار: 8 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: baliro.ir شناسه مطلب: 1237

به "خبرنگاران 42 درصد مدارس ایلام هوشمندسازی شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران 42 درصد مدارس ایلام هوشمندسازی شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید