خروج یونان از منطقه یورو یک سیگنال غلط است

به گزارش تور بالی اندونزی، خبرنگاران: کمیسر امور دیجیتال اتحادیه اروپا گفت: دولت جدید یونان در حال حرکت روی یخ بسیار نازک و خروج یونان از منطقه یورو یک سیگنال غلط است.

خروج یونان از منطقه یورو یک سیگنال غلط است

سفر با تور یونان ارزان را از دست ندهید و از نزدیک با سرزمین اسطوره های باستانی آشنا شوید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، گونتر اوتینگر کمیسر امور دیجیتالی اتحادیه اروپا در تبادل نظر با روزنامه آلمانی تاگس اشپیگل، به مسئله یونان و دولت جدید آن پرداخته و گفت: دولت جدید یونان اعلام نموده است که روی بعضی اقدامات تا به حال پیش بینی شده برای کاهش بودجه خود انصراف داده و بعضی دیگر را مورد ارزیابی قرار می دهد. اما در مقابل باید پیشنهاداتی را برای اقدامت اصلاحی و ریاضتی جدید ارائه دهد. وزیر دارایی آلمان و دیگر وزرای دارایی منطقه یورو به این مسئله تاکید دارند که این اقدامات ریاضتی یک به یک اجرایی گردد.

کمیسر امور دیجیتال اتحادیه اروپا در بخش دیگری از این تبادل نظر در پاسخ به این پرسش که آیا اصلا هنوز مفهومی دارد که به یونان پول بدهیم گفت: این هیچ مفهومی ندارد که در نیمه راه توقف کنیم. ما تصمیم گرفته ایم که یونان باید در منطقه یورو باقی بماند و تضمین ها و بسته های یاریی در این راستا را دریافت کند. بنابراین ما به آتن یاری می کنیم. بعضی دستاوردها در این جهت به دست آمده است واینکه حالا این روند را تضعیف کنیم غلط است.

وی در ادامه در پاسخ به این پرسش که آیا یاری های طولانی مدت به یونان همچنین دلایل سیاسی دارد گفت: این دو نمی توانند از هم جدا باشند. یورو ارز مشترک اتحادیه اروپا است و در میان مدت کشورهای دیگری به منطقه یورو می پیوندند. بنابراین خروج یونان از منطقه یورو یک سیگنال دقیقا غلط است.

اوتینگر در بخش پایانی این تبادل نظر گفت: ما به هر دولت منتخبی اعتماد داریم و به رای انتخاب کنندگان احترام می گذاریم.این انتخابات (انتخابات یونان) یک مظهر دموکراسی است. اما یخی که دولت جدید یونان در حال حرکت روی آن است نازک است و باید مراقب خود باشد. پس این دولت باید خود را ثابت کند.

در انتخابات مجلسی 25 ژانویه (5 بهمن) در یونان حزب چپ گرای سیریزا که مخالف سیاست های اصلاحی اتحادیه اروپا است پیروز شده و رهبری این حزب آلکسیس تسیپراس به نخست وزیری این کشور رسید.

از آن موقع به بعد بحث های زیادی درباره چگونگی حل مناقشات بر سر بدهی های یونان در اتحادیه اروپا شکل گرفته و چندین نشست در این باره تشکیل شده است.

در آخرین نشست وزرای دارایی منطقه یورو در بروکسل توافق شد که یاری های اتحادیه اروپا به یونان برای مدت چهار ماه دیگر تمدید شده و در مقابل یونان طرح های اصلاحی مد نظر خود را به بروکسل ارائه دهد.

آخرین گزارش ها حاکی از آن است که مجلس آلمان و وزرای دارایی منطقه یورو ظاهرا با طرح های اصلاحی پیشنهادی یونان که اخیرا به بروکسل ارائه شده است موافقت نموده اند که البته این مسئله نیز با انتقادهای گسترده ای روبرو شده است.

منبع: تسنیم
انتشار: 8 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: baliro.ir شناسه مطلب: 410

به "خروج یونان از منطقه یورو یک سیگنال غلط است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خروج یونان از منطقه یورو یک سیگنال غلط است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید