خودروهای زیرآبی راز سقوط هواپیمای مالزی را حل می نمایند

به گزارش تور بالی اندونزی، به گزارش خبرنگاران به نقل از دیجیتال ترندز، در 8 مارس سال 2014 یک فروند هواپیمای مسافربری بوئینگ 777 مالزی از صفحه رادار محو شد و علیرغم گذشت بیش از سه سال هنوز هیچ خبری در خصوص سرنوشت این هواپیما در دست نیست و این امر به یکی از اسرار لاینحل صنعت هوانوردی مبدل شده است.

خودروهای زیرآبی راز سقوط هواپیمای مالزی را حل می نمایند

با تور مالزی از توسعه یافته ترین کشور شرق آسیا دیدن کنید.

در سه سال گذشته دهها گروه جستجوگر از پیشرفته ترین فناوری های موجود برای یافتن لاشه این هواپیما استفاده نموده اند، اما این جستجوها به جایی نرسیده و معین نیست 239 سرنشین این هواپیما و خدمه پروازی هواپیمای یادشده که از کوالالامپور به پکن می رفت چه سرنوشتی پیدا نموده اند.

دولت مالزی برای حل این مشکل مذاکراتی را با شرکت آمریکایی Ocean Infinity شروع نموده و در صورت نهایی شدن قرارداد دو طرف، این شرکت با استفاده از شش خودروی خودران زیردریایی خود مناطقی را جستجو می نماید که ظن سقوط هواپیمای یادشده در آنها می رود.

Ocean Infinity جستجوهای خود را با استفاده از هزینه شخصی انجام می دهد و دولت مالزی تنها در صورتی به این شرکت هزینه پرداخت می نماید که بقایای هواپیمای یادشده یافت گردد.

خودروهای خودران زیرآبی این شرکت می توانند در عمق 6000 متری آب به جستجو بپردازند و تصاویری با کیفیت بالا از محیط اطراف برای کشتی های گشت زنی که در سطح آب حضور دارند، ارسال نمایند.

این خودروها از توانایی های بالایی در زمینه نقشه خوانی و تصویربرداری برخوردارند و قرار است منطقه ای به وسعت 130 هزار کیلومتر مربع را در جنوب اقیانوس هند جستجو نمایند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 24 شهریور 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: baliro.ir شناسه مطلب: 365

به "خودروهای زیرآبی راز سقوط هواپیمای مالزی را حل می نمایند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خودروهای زیرآبی راز سقوط هواپیمای مالزی را حل می نمایند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید