درخواست آمریکا از شرکت هوآوی چین برای تحریم ایران

به گزارش تور بالی اندونزی، رئیس دفتر مایک پنس، معاون رئیس جمهور آمریکا از شرکت هوآوی چین خواسته به همکاری با ایران خاتمه دهد.

درخواست آمریکا از شرکت هوآوی چین برای تحریم ایران

با تور چین سفری فراموش نشدنی را تجربه کنید.

به گزارش به نقل از پایگاه خبری شبکه العالم، مارک شورت، رئیس دفتر مایک پنس، معاون رئیس جمهور آمریکا از شرکت هوآوی چین خواسته به همکاری با ایران پایان دهد.

وی در این رابطه گفت: این شرکت می تواند در مذاکرات تجاری جاری میان آمریکا و چین نقش آفرینی کند، اما بایستی همکاری با ایران را متوقف کند.

این مقام آمریکایی توضیح داد: ممکن است هوآوی در مذاکره تجاری با چین گنجانده گردد. وی بلافاصله پس از این اظهارات ادعا کرد: هوآوی کم و بیش یکی از شرکت هایی است که مالکیت آن در اختیار حزب کمونیست چین است و واقعیت این است که کاری که هوآوی انجام می دهد و دلیلی که تحریم هایی علیه این کشور اعمال شده این است که آنها در زمینه فناوری به حکومت ایران یاری نموده اند.

وی اضافه کرد: به همین دلیل است که تحریم های اخیر علیه هوآوی اعمال شدند. بنابراین، ضروری است که آنها به این اقدامات خود پایان دهند و اگر واقعاً می خواهند با ایالات متحده کار نمایند، همکاری با ایران را متوقف نمایند.

آمریکا اخیراً هواوی را در فهرست سیاه خود قرار داده و گوگل دسترسی این شرکت به سیستم عامل اندروید را محدود نموده است. بعد از گوگل چند شرکت دیگر نیز هواوی را تحریم نموده اند. این اقدامات آمریکا به زنجیره توزیع و فروش تولیدات مختلف هوآوی و به خصوص گوشی های هوشمند آسیب جدی زده و ممکن است در آینده بر درآمدهای این شرکت اثر بگذارد. هواوی بزرگ ترین تولیدنماینده تجهیزات نسل پنجم تلفن همراه در دنیا است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 5 مرداد 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: baliro.ir شناسه مطلب: 263

به "درخواست آمریکا از شرکت هوآوی چین برای تحریم ایران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "درخواست آمریکا از شرکت هوآوی چین برای تحریم ایران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید