در ملاقات عراقچی با معاون وزیر خارجه گرجستان چه گذشت؟

به گزارش تور بالی اندونزی، ایرنا نوشت: معاون سیاسی وزارت امور خارجه با اشاره به مسائل ایجاد شده ناشی از تحریم های یکجانبه آمریکا علیه ایران تاکید نمود: این تحریم ها در عین حال می توانند فرصت های جدیدی را برای همکاری های ایران و گرجستان ایجاد نمایند.

در ملاقات عراقچی با معاون وزیر خارجه گرجستان چه گذشت؟

با ما همراه باشید تا با بهترین تور ویتنام با یکی از بهشت های روی زمین اشنا شوید و زیبایی های هوشی مین و هانوی را در سفر دلپذیری تجربه کنید.

الکساندر خوتیسیاشویلی معاون وزیر امور خارجه گرجستان که برای شرکت در سومین دور مشورت های سیاسی دوجانبه ایران و گرجستان به تهران سفر نموده است، روز یکشنبه با سید عباس عراقچی معاون سیاسی وزیر امور خارجه ملاقات کرد.

سید عباس عراقچی در این ملاقات با اشاره به همکاری های وسیع دو کشور در سال های گذشته، مزیت های تزانزیتی گرجستان در زمینه انرژی و کالا را ظرفیت مناسبی برای توسعه همکاری فیمابین دانست.

وی با اشاره به مسائل ایجاد شده ناشی از تحریم های یکجانبه آمریکا علیه ایران توضیح داد: این تحریم ها در عین حال می توانند فرصت های جدیدی برای همکاری های دوجانبه ایجاد نمایند.

عراقچی با اشاره به اینکه روابط ایران با همسایگان خود در منطقه از جمله با گرجستان از عوامل خارجی تاثیر نمی پذیرد، بر لزوم توسعه مستقل مناسبات دوجانبه تاکید نمود.

معاون سیاسی وزیر امور خارجه با اشاره به حضور تعداد قابل توجهی از ایرانیان در گرجستان بر لزوم حل مسائل کنسولی و همچنین امضای سریعتر اسناد قضایی بین دوکشور تاکید و اظهار امیدواری کرد که امکان انتقال زندانیان و محکومان دو کشور به زودی فراهم گردد.

همچنین در این ملاقات خوتیسیاشویلی با اشاره به سابقه تاریخی روابط دو کشور، بر آمادگی و علاقه تفلیس برای توسعه همه جانبه مناسبات دوجانبه تاکید نمود.

دو طرف در این دور از مذاکرات همچنین در مورد برجام و مسائل منطقه ای از جمله تحولات در خلیج فارس و آبخازیا گفتگو کردند.

معاون وزیر امور خارجه گرجستان روز گذشته با سفر به اصفهان، از مراکز دیدنی آن شهر نیز بازدید کرد.

310311

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 4 بهمن 1398 بروزرسانی: 18 مهر 1399 گردآورنده: baliro.ir شناسه مطلب: 720

به "در ملاقات عراقچی با معاون وزیر خارجه گرجستان چه گذشت؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "در ملاقات عراقچی با معاون وزیر خارجه گرجستان چه گذشت؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید