دستگیری مرد هزار چهره در مشهد، از سرکیسه کردن یک راننده تاکسی تا کلاهبرداری به بهانه اجاره خانه

به گزارش تور بالی اندونزی، مردی که با شگرد های مختلف از چند شهروند مشهدی کلاهبرداری نموده بود به چنگ قانون افتاد.

دستگیری مرد هزار چهره در مشهد، از سرکیسه کردن یک راننده تاکسی تا کلاهبرداری به بهانه اجاره خانه

جهت دریافت خدمات انواع الاچیق های زیبا با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. هر گونه خدمات طراحی و اجرای آلاچیق های مختلف را به ما بسپارید.

به گزارش از ، فرمانده انتظامی مشهد از دستـگیـری سـارقـی کلاهبردار اطلاع داد که با معرفی خود به عنوان مأمور کلانتری از تعدادی شهروند کلاهبرداری نموده است.

این پرونده از آنجا شروع می گردد که تیم گشتی کلانتری شهید نواب صفوی مشهد به مردی چهل وشش ساله مظنون شدند و در بازرسی بدنی از این فرد 2 جلد شناسنامه و کپی کارت شناسایی جعلی تحت عنوان مأمور کشف کردند.

آنالیز های سوابق متهم نشان می داد او اهل شمال کشور است و تحقیقات بعدی تعیین کرد که این مرد چهل وشش ساله به فروشگاه ها مراجعه و با معرفی خود به عنوان مأمور، اقدام به کلاهبرداری می نموده است.

با انتقال متهم به کلانتری شهید نواب صفوی تعیین شد این فرد چندی قبل به همین کلانتری مراجعه و بیان می نماید که میوه فروشم و اگر می خواهید برایتان میوه تازه بیاورم. از این حرکت مشکوک متهم، زمانی رمزگشایی شد که یک شهروند از او شکایت کرد.

با شکایت یک شهروند مبنی بر اینکه از سوی متهم مورد سرقت واقع شده است، تعیین شد که مرد چهل و شش ساله با مراجعه به این فرد اعلام می نماید پلیس است و محل خدمتش در کلانتری شهید نواب صفوی است. او برای اثبات صحبتش در مقابل چشمان شاکی وارد کلانتری می گردد و با جا زدن خود به جای میوه فروش، به بهانه آوردن میوه تازه با مأموران صحبت می نماید و دقایقی بعد از آنجا خارج می گردد. متهم با جلب اطمینان این فرد، در اقدامی حیله گرانه گوشی تلفن همراه او را سرقت می نماید و متواری می گردد.

در حالی تحقیقات درباره این پرونده ادامه داشت که راننده یک تاکسی به کلانتری مراجعه و اعلام می نماید، چندی پیش فردی که خودش را مأمور معرفی نموده و بیسیم و دستبند هم داشته، خودروی او را به مدت 3 روز دربست اجاره نموده است. این فرد با سوء استفاده از اطمینان راننده تاکسی در بزنگاهی اقدام به سرقت مدارک و کارت بانکی او نموده و متواری شده است.

مأموران متوجه شدند که متهم مورد اشاره همان مرد چهل وشش ساله دستگیر شده است. ادامه آنالیز ها نیز نشان داد این فرد پس از سرقت با استفاده از گواهی نامه شاکی، در یک مهمان پذیر اتاقی اجاره نموده است.

با شکایت یک شهروند دیگر از این شیاد هزار چهره تعیین شد او به بهانه اجاره خانه خودش را به شاکی نزدیک نموده و مانند دیگر پرونده هایش با سوءاستفاده از اطمینان و سادگی طعمه، مدارک شناسایی، گوشی تلفن همراه و 300هزار تومان وجه نقدش را به سرقت برده است.

مأموران با رصد های میدانی متوجه شدند که این فرد برای اینکه شناسایی نگردد، گاهی از کلاه گیس استفاده می نموده است. هر چند این حربه نیز مؤثر نبوده و تا کنون از سوی 4 شاکی شناسایی شده است.

مأموران کلانتری نواب صفوی برای پیگیری پرونده راهی مهمان پذیری شدند که متهم با استفاده از مدارک راننده تاکسی در آنجا اتاقی کرایه نموده بود. صاحب مهمان پذیر که متوجه علت مأموران شده بود به مأموران گفت: این مرد چهل وشش ساله نه تنها تا به حال پولی برای کرایه اتاقش نداده است، بلکه یک ترازوی دیجیتال هم از اینجا دزدیده است. به گفته سرهنگ عباس صارمی ساداتی فرمانده انتظامی مشهد، تحقیقات درباره دیگر اقدامات این متهم که به مرد هزار چهره معروف شده است ادامه دارد و احتمال اینکه افراد دیگری نیز از سوی متهم مورد کلاهبرداری واقع شده باشند وجود دارد.

او در ادامه توضیح داد: نکته مهمی که در این پرونده وجود دارد، بی احتیاطی بعضی از شهروندان است، که موجب شده تا این فرد بتواند اقدامات شرورانه خود را انجام دهد.

او از شهروندان خواست هرگاه فردی که لباس مأموران را به تن داشت یا حتی اگر اسلحه همراه داشت، حتما از او کارت شناسایی بخواهند و کارت با برگ مأموریت را با دقت آنالیز نمایند، یکی از رفتار هایی که مأموران تقلبی را لو می دهد خواسته های غیرمنطقی و گاه غیرقانونی است. شهروندان در مشاهده چنین درخواست هایی به هیچ عنوان با افراد همکاری ننمایند و بلافاصله موضوع را در تماس با پلیس 110 با ما درمیان بگذارند.

/ ز.م

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 14 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: baliro.ir شناسه مطلب: 830

به "دستگیری مرد هزار چهره در مشهد، از سرکیسه کردن یک راننده تاکسی تا کلاهبرداری به بهانه اجاره خانه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دستگیری مرد هزار چهره در مشهد، از سرکیسه کردن یک راننده تاکسی تا کلاهبرداری به بهانه اجاره خانه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید