رمدسیویر استنشاقی امکان درمان بیماران کرونا را در خانه فراهم می نماید

به گزارش تور بالی اندونزی، داروی ضد ویروسی رمدسیوری که اکنون در بیماران کرونا بستری در بیمارستان به طور داخل وریدی تجویز می گردد، اما در ماه های آینده آزمایش بالینی یک شکل استنشاقی آن شروع خواهد شد.

رمدسیویر استنشاقی امکان درمان بیماران کرونا را در خانه فراهم می نماید

جهت دریافت خدمات پتینه کاری با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. هر گونه خدمات رنگ آمیزی با تکنیک های مدرن پتینه کاری را به ما بسپارید.

به گزارش خبرنگاران به نقل هلث دی نیوز رمدسیویر که شرکت گیلیاد سازنده آن است اکنون به عنوان درمان بیماری کووید-19 در سراسر دنیا در حال استفاده است. در حال حاضر، این دارو به وسیله داخل وریدی به وسیله تزریق روزانه در بیمارستان تجویز می گردد.

شکل استنشاقی این دارو به وسیله دستگاهی به نام نبولایزر تجویز می گردد، بالقوه می تواند امکان تجویز زودرس این دارو در خارج از بیمارستان در مراحل ابتدایی تر بیماری را فراهم کند.

شرکت گیلیاد می گوید غربالگری برای انتخاب داوطلبان سالم برای شرکت در مرحله اول کارآزمایی بالینی شکل استنشاقی دارو در ماه اوت (شهریور) را شروع خواهد نمود.

قرار است رمدسیویر همراه با سایر درمان ها و در گروه های بیماران بیشتری به کار گرفته گردد.

کارآزمایی های بالینی دیگر ایمنی و تاثیربخشی رمدسیویر را در بیماران بستری شده انجام داده اند.

یک آنالیز بوسیله انستیتوی ملی آلرژی و بیماری های عفونی آمریکا یا NIAID نشان داد این دارو می تواند زمان بهبودی بیماران را به طور میانگین به اندازه چهار روز کاهش دهد و یک آنالیز در بیماران با شدت متوسط بیماری (بیماران بستری شده که احتیاج به اکسیژن نداشتند) نشان داد افرادی که پنج روز با رمدسیویر درمان شده اند پیامدهای درمانی بهتری نسبت به افرادی داشتند که درمان استاندارد دریافت نموده بودند.

داده های NIAID نشان داد که رمدسیویر بیش از همه بیمارانی موثر است که هنوز احتیاج به دستگاه تنفس مصنوعی پیدا ننموده اند، و بنابراین ضرورت آنالیز بیشتری این دارو در بیماران در مراحل ابتدایی تر بیماری را مطرح می نماید.

استفاده از شکل استنشاقی این دارو یک راه برای ارزیابی استفاده از آن در مراحل ابتدایی تر بیماری کووید-19 است.

امید دانشمندان این است که مداخله درمانی سریع تر و در مراحل اولیه بیماری اصولا احتیاج به بستری شدن را رفع کند.

در مراحل انتهایی تر بیماری، پاسخ التهابی بدن است که ظاهرا بیشترین جنبه های مرگبار بیماری را ایجاد می نماید بنابراین در اختیار داشتن ابزارهایی برای مبارزه با هر دو جنبه بیماری ضروری است: داروی ضد ویروسی که خود ویروس را هدف قرار دهد و دارویی دیگر که پاسخ التهابی را مهار کند.

انتظار می رود در ماه های آینده نتایج کارآزمایی رمدسیویر با دو داروی تنظیم کننده دستگاه ایمنی داروی بارسیتینیب (مهارکننده JAK) و داروی باسیلیزوماب (آنتاگونیست گیرنده اینترلوکین -6) منتشر گردد.

یافته های مثبت آزمایش داروی ضدالتهابی دگزامتازون حمایت بیشتری از روینمودهای مکمل در درمان کووید-19 ایجاد نموده است. دگزامنازون دارویی کورتونی یا استروئیدی است که بالقوه می تواند پاسخ التهابی به ویروس را کاهش دهد.

شرکت گیلئاد می خواهد همچنین می خواد داروی رمدسیویر را در گروه های بیماران آسیب پذیر هم امتحان کند.

گیلئاد هفته پیش خاطرنشان کرد کارآزمایی بالینی دارویش روری 50 نوزاد، کودک و نوجوان بستری شده به علت کووید-19 شروع خواهد نمود و همچنین میخواهد این دارو در زنان باردار امتحان کند.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 24 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: baliro.ir شناسه مطلب: 1205

به "رمدسیویر استنشاقی امکان درمان بیماران کرونا را در خانه فراهم می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رمدسیویر استنشاقی امکان درمان بیماران کرونا را در خانه فراهم می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید