عدم دسترسی یکسان دانشجویان و اساتید به دانش فناوری اطلاعات چالش پیش روی وزارت علوم است

به گزارش تور بالی اندونزی، معاون آموزشی وزارت علوم گفت: با توجه به اینکه دانشجویان و استادان ما از سطح و یا دسترسی و امکانات یکسان برخوردار نیستند، در این زمینه با چالش هایی روبه رو هستیم.

عدم دسترسی یکسان دانشجویان و اساتید به دانش فناوری اطلاعات چالش پیش روی وزارت علوم است

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، علی خاکی صدیق معاون آموزشی وزارت علوم درخصوص توسعه زیرساخت های آموزش الکترونیکی در سطح دانشگاه های کشور گفت: تمام جهان در بخش های مختلف، منجمله آموزش با بیماری ویروس کرونا غافلگیر شدند و به دلیل حفظ سلامتی و مسائل بهداشتی، توقف آموزش های حضوری ضروری شد.

وی ادامه داد: از همان ابتدا با توجه به پیش بینی هایی که در وزارت علوم صورت گرفت، حوزه آموزش به دو مساله متمرکز شد، مسئله اول آموزش های غیر حضوری بود، با توجه به دو دهه سابقه ای که بعضی از دانشگاه های ما در زمینه آموزش های الکترونیکی دارند خیلی زود توانستند خود را تطبق داده و شرایط را فراهم نمایند و تعداد زیادی دانشجو را پوشش بدهند.

خاکی صدیق توضیح داد: همچنین یک کارگروه آموزش الکترونیکی در وزارت علوم ایجاد شد و با مشاوره هایی که دریافت کردند توانستند در 50 روز گذشته زیرساخت های لازم را ایجاد نموده و آموزش های الکترونیکی را عرضه نمایند.

معاون آموزشی وزارت علوم اظهار کرد: با توجه به اینکه دانشجویان و استادان ما از سطح دانش فناوری اطلاعات و یا دسترسی و امکانات یکسان برخوردار نیستند، در این زمینه با چالش هایی روبه رو هستیم، ولی در مجموع این امر یک راه چاره مطمئن برای بحث آموزش است.

وی ادامه داد: یک تجربه جهانی است که طبق آخرین آماری که یونسکو ارائه کرد بیش از 91 درصد دانشجویان و دانش آموزان در جهان درگیر این مساله هستند و امیدواریم این تجربه باعث گردد نظام آموزشی ما یک تحولی در این حوزه داشته باشد.

خاکی صدیق اعلام کرد: اگر دانشجویی در جای دور افتاده باشد یا به گوشی هوشمند یا لپ تاپ دسترسی نداشته باشد و نتواند واحد های خود را اخذ کند، معاونت آموزشی وزارت علوم یک سری تسهیلات آموزشی برای این دانشجویان در نظر گرفته است که می توان به حذف ترم بدون احتساب در سنوات، حذف تعدادی از دروس اشاره نمود.

وی در سرانجام اعلام نمود: همچنین مهمانی دانشجویان در دانشگاه شهر خود سهولت یافته و معرفی به استاد تا دو برابر مجاز شده است.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 27 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: baliro.ir شناسه مطلب: 1093

به "عدم دسترسی یکسان دانشجویان و اساتید به دانش فناوری اطلاعات چالش پیش روی وزارت علوم است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عدم دسترسی یکسان دانشجویان و اساتید به دانش فناوری اطلاعات چالش پیش روی وزارت علوم است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید