فشار واشنگتن بر بغداد برای تعطیل ماندن گذرگاه مرزی مندلی

به گزارش تور بالی اندونزی، المعموری رئیس اتحادیه علمای مسلمان در استان دیالی عراق از فشار آمریکا بر بغداد برای بسته ماندن یک گذرگاه این کشور با ایران اطلاع داد.

فشار واشنگتن بر بغداد برای تعطیل ماندن گذرگاه مرزی مندلی

با وبسایت گردشگری سازمان میراث فرهنگی همراه باشید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، اتحادیه علمای مسلمان در استان دیالی در شرق عراق تاکید نمود که آمریکا فشار های زیادی را به کار بست تا گذرگاه مندلی در مرز با ایران در شرق استان دیالی مسدود بماند.

جبار المعموری رئیس این اتحادیه در مصاحبه با پایگاه خبری المعلومه گفت: آمریکا فشار زیادی به دولت وارد کرد تا گذرگاه مرزی مندلی با ایران را بسته نگه دارد، زیرا از اهمیت مالی آن را برای دو کشور عراق و ایران در توسعه روابط مالی و مبادله کالا باخبر است.

وی اضافه نمود: بازگشایی گذرگاه مندلی منجر به بهبود اساسی اقتصاد برای شهر های شرق دیالی خواهد شد و قیمت ها در بازار ها را تا سطح خوبی کاهش می دهد کما اینکه فرصت های شغلی برای صد ها بیکار فراهم می گردد.

رئیس اتحادیه علمای مسلمان در دیالی عراق گفت: آمریکا در کوشش است هر فعالیت مالی عراق و ایران را قطع کند و به منافع خود و منافع کشور هایی که حول آن می گردند، آسیب رساند.

از خرداد ماه گذشته به دلیل باز و بسته شدن مکرر مرز سومار-مندلی از سوی طرف عراقی به دلیل آنچه مسائل قانونی خوانده شده است، این نقطه مرزی شاهد تراکم شدیدی از کامیون های حامل محموله های کاشی، سنگ و سرامیک صادراتی ایران به عراق بود.

سازمان گذرگاه های مرزی عراق روز سه شنبه (سوم دی ماه) با صدور بیانیه ای اعلام نمود گذرگاه مرزی سومار - مندلی میان استان های دیالی در شرق این کشور و کرمانشاه در غرب ایران پس از گذشت بیش از چهار ماه از تعطیلی آن، به صورت رسمی بازگشایی شد.

سازمان گذرگاه های مرزی عراق در تابستان گذشته اعلام نمود که در راستای اجرای فرمان عبدالمهدی درباره تعطیلی گذرگاه مرزی سومار - مندلی، آغاز به اتخاذ همه اقدامات لازم در این زمینه نموده است. این نهاد، تصمیم دولت بغداد را به صورت موقت و تا زمان انجام اقدامات لازم جهت توسعه گذرگاه خوانده بود.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 29 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: baliro.ir شناسه مطلب: 792

به "فشار واشنگتن بر بغداد برای تعطیل ماندن گذرگاه مرزی مندلی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فشار واشنگتن بر بغداد برای تعطیل ماندن گذرگاه مرزی مندلی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید