قیمت کیت آزمایشگاهی در وزارت بهداشت متولی ندارد

به گزارش تور بالی اندونزی، دبیر مجمع انجمن های علوم آزمایشگاهی کشور، نسبت به بی اعتنایی مسئولان وزارت بهداشت به دادن پاسخ مناسب به مسائل و مسائل آزمایشگاه های تشخیص پزشکی، گلایه و انتقاد کرد.

قیمت کیت آزمایشگاهی در وزارت بهداشت متولی ندارد

به گزارش گروه اجتماعی خبرنگاران، روز شنبه 15 شهریور 99، چهار نفر از نمایندگان جامعه آزمایشگاهی کشور، در نشست خبری که در محل انجمن دکترای علوم آزمایشگاهی برگزار گردید، به ارائه نقطه نظرات خود در زمینه مسائل و مسائل آزمایشگاهیان پرداختند.

محمد صاحب الزمانی دبیر مجمع انجمن های علوم آزمایشگاهی کشور، گفت: آزمایش های پزشکی یکی از ابزار های مهم تشخیص بیماری ها هستند، به طوری که 70 تا 80 درصد تشخیص بیماری ها با انجام آزمایش صورت می گیرد.

وی با انتقاد از نحوه مدیریت آزمایشگاه های تشخیص طبی در کشور، اضافه کرد: متاسفانه باید به این موضوع اذعان داشت که آیین نامه ها و دستورالعمل های مربوط به آزمایشگاه های تشخیص پزشکی در ایران، یک طرفه و بدون مشورت با مدیران فنی آزمایشگاه ها تدوین و تهیه می گردد. در حالی که 95 درصد آزمایشگاه های تشخیص پزشکی متشکل از انجمن های پاتولوژی، آسیب شناسی و علوم آزمایشگاهی هستند که به در قالب مجمع انجمن های علوم آزمایشگاهی فعالیت دارند.

صاحب الزمانی ادامه داد: ما نسبت به نحوه تدوین و تهیه دستورالعمل ها و آیین نامه های آزمایشگاهی در کشور، حرف داریم. زیرا، معتقدیم که آیین نامه ها و دستورالعمل های مربوطه باید با مشورت اهالی آزمایشگاهی تهیه گردد.

وی در ادامه به موضوع کیت و تجهیزات آزمایشگاهی به عنوان یکی دیگر از ابزار مهم آزمایشگاه ها اشاره نمود و گفت: متاسفانه با این مشکل روبرو هستیم که یا کیت کمیاب است و یا اینکه نرخ آن مدام در حال افزایش است.

صاحب الزمانی با انتقاد از اینکه مشخص نرخ کیت آزمایشگاهی در وزارت بهداشت متولی ندارد، ادامه داد: حدود 8 ماه است که نسبت به نظارت قیمت کیت در وزارت بهداشت مشکل داریم و دوستان در وزارتخانه جوابگو نیستند.

وی اضافه کرد: اخیرا نیز کیت آزمایشگاهی کمیاب شده و همین مسئله، مردم و آزمایشگاه ها را با مشکل روبرو ساخته است.

دبیر مجمع انجمن های علوم آزمایشگاهی کشور، گفت: مکاتبات زیادی با وزیر، معاون درمان وزارت بهداشت و مسئولان سازمان غذا و دارو برای دریافت پاسخ مناسب انجام داده ایم که هیچ عکس العملی نشان نداده اند.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 28 مهر 1399 بروزرسانی: 28 مهر 1399 گردآورنده: baliro.ir شناسه مطلب: 1342

به "قیمت کیت آزمایشگاهی در وزارت بهداشت متولی ندارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قیمت کیت آزمایشگاهی در وزارت بهداشت متولی ندارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید