لندن برای روبرو با استقلال اسکاتلند طرحی را تدارک ندیده است

به گزارش تور بالی اندونزی، خبرنگاران: سخنگوی نخست وزیر انگلیس خاطرنشان کرد که دولت این کشور طرحی احتمالی در خصوص امکان استقلال اسکاتلند تدارک ندیده است.

لندن برای روبرو با استقلال اسکاتلند طرحی را تدارک ندیده است

برای دیدن بریتانیای کبیر با تور انگلیس همراه باشید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از رویترز، سخنگوی دیوید کامرون نخست وزیر انگلیس اظهار داشت که دولت این کشور طرحی احتمالی در خصوص امکان استقلال اسکاتلند تدارک ندیده است.

بر اساس این گزارش همه پرسی استقلال اسکاتلند از انگلیس قرار است 18 سپتامبر یعنی 11 روز دیگر برگزار گردد. نظرسنجی موسسه یوگاو که در هفته ساندی تایمز منتشر شده حاکی از آن است که 51 درصد مردم اسکاتلند از استقلال این کشور از انگلیس حمایت می نمایند و 49 درصد نیز با این مساله مخالفت نموده اند.

این مساله نشانه پیشرفت 22 درصدی کمپین استقلال اسکاتلند در کمتر از یک ماه گذشته بوده است. البته هنوز بخشی از مردم اسکاتلند تصمیم گیری نهایی خود را در این خصوص اعلام ننموده اند و نمی دانند از استقلال این کشور از انگلیس حمایت نمایند یا نه.

پس از ماه ها نظرسنجی، نظرسنجی های اخیر نشان می دهد که هواداران استقلال اسکاتلند از اقبال عمومی زیادی طی هفته های اخیر برخوردار شده اند و این احتمال به شدت افزایش یافته است که اسکاتلند پس از 307 سال از انگلیس جدا گردد.

در این میان مقامات کاخ باکینگهام روز گذشته اعلام نموده اند که ملکه انگلیس نیز در قبال رفراندوم موضعی بی طرف دارد اما یک منبع ارشد کاخ باکینگهام گفت که ملکه خواهان اتحاد بوده و هم اکنون استقلال اسکاتلند نگرانی جدی به شمار می آید.

تبعات مالی جدا شدن اسکاتلند از انگلیس از مهمترین موضوعات مطرح در مناظره های مخالفان و موافقان استقلال این کشور بوده است. کامرون نیز هشدار داده است که از دست رفتن یک میلیون فرصت شغلی از مهمترین تاثیرات منفی جدا شدن اسکاتلند از انگلیس خواهد بود.

پ

منبع: تسنیم
انتشار: 12 آذر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: baliro.ir شناسه مطلب: 598

به "لندن برای روبرو با استقلال اسکاتلند طرحی را تدارک ندیده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "لندن برای روبرو با استقلال اسکاتلند طرحی را تدارک ندیده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید