مالیات دهندگان آمریکایی غرامت 16 میلیارد دلاری جنگ تجاری با چین را پرداخت می نمایند

به گزارش تور بالی اندونزی، رئیس جمهور ایالات متحده میخواهد به کشاورزانی که از جنگ تجاری با چین متضرر شده اند، بین 15 تا 150 دلار به ازای هر جریب زمین پرداخت کند.

مالیات دهندگان آمریکایی غرامت 16 میلیارد دلاری جنگ تجاری با چین را پرداخت می نمایند

با تور چین سفری فراموش نشدنی را تجربه کنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از رویترز، دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا در اقدامی با هدف جلب حمایت کشاورزان در انتخابات آینده اعلام نموده است که میخواهد به کشاورزانی که از جنگ تجاری با چین لطمه خورده اند، بیش از 16 میلیارد دلار غرامت پرداخت کند.

بر اساس این گزارش ترامپ وعده داده است که به هر کشاورز بین 15 تا 150 دلار در هر جریب زمین غرامت پرداخت خواهد شد. این یاری اقتصادی دولت آمریکا، در ادامه بسته حمایتی 12 میلیارد دلاری سال گذشته خواهد بود که هدف اصلی از اجرای آن جبران قیمت پایین تر محصولات کشاورزی و کاهش شدید فروش کشاورزان آمریکایی بوده است.

کشاورزان آمریکایی که از حامیان اصلی ترامپ در انتخابات به شمار می روند، بیشتر از همه از جنگ تجاری واشنگتن با پکن ضربه خورده اند. این در شرایطی است که صادرات سویا به چین در سال 2018 میلادی به پایین ترین حد خود در 16 سال اخیر رسیده است. سویا مهمترین محصول صادراتی کشاورزان آمریکایی است.

دموکراتها بارها از این اقدامات ترامپ انتقاد نموده و بر این باورند که کشاورزان آمریکایی به تجارت منصفانه احتیاج دارند نه یاری های اقتصادی دولتی.

ولی سانی پردو وزیر کشاورزی آمریکا بر این باور است که ایالات متحده به طور غیر منصفانه ای از جنگ تجاری لطمه دیده است و دور جدید یاری های اقتصادی قابل قبول خواهد بود.

کشاورزان آمریکایی گرچه از این بسته حمایتی دولت ترامپ استقبال نموده اند ولی همچنان خواهان سرانجام جنگ تجاری با چین و انعقاد قراردادهای جدید صادراتی هستند.

جنگ تجاری چین و آمریکا طی ماه های اخیر ادامه داشته و دو طرف ملیاردها دلار تعرفه علیه کالاهای یکدیگر اعمال نموده اند. مذاکرات تجاری آمریکا و چین در ماه می با شکست روبرو شد و قرار است پس از دیدار ماه گذشته روسای جمهور دو کشور، این مذاکرات بار دیگر از هفته آینده از سرگرفته گردد.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 26 مرداد 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: baliro.ir شناسه مطلب: 299

به "مالیات دهندگان آمریکایی غرامت 16 میلیارد دلاری جنگ تجاری با چین را پرداخت می نمایند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مالیات دهندگان آمریکایی غرامت 16 میلیارد دلاری جنگ تجاری با چین را پرداخت می نمایند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید