مردم اندونزی استقلال شان را به رخ می کشند

به گزارش تور بالی اندونزی، مردم اندونزی، شادی کردن را خوب بلدند. آنها جشن ملی شان را بین المللی نموده اند و از آن لذت می برند.

مردم اندونزی استقلال شان را به رخ می کشند

به گزارش خبرنگاران ،اشک در چشمانش جمع می گردد. کمی تمرکز می نماید. بعد اینطور شرح می دهد: به کشورم افتخار می کنم خیلی خوشحالم این دو جشن با هم همزمان گردیده است.

حرف هایش را اینطور ادامه می دهد:هرساله یک روز جشن می گیریم، جشن باشکوهی است. پس چطور سال جاری جشن سه روزه دارید؟پاسخ می دهد: اشتباه نکنید، سه روز نیست سال جاری بعد از جشن ما، روزهای شنبه و یکشنبه است که تعطیل هستیم و کاملا اتفاقی است، وگرنه جشن همان یک روز است.

73 سال پیش توانستند مستقل شوند به همین دلیل است که شادی را در چشم همه آنها می بینی. خواسته اند که افتتاحیه بازیها با روز جشن استقلال ملی شان یکی گردد تا این روز باشکوه را با همه جشن بگیرند. شاید بضاغت مالی چندانی نداشته باشند اما یاد گرفته اند چطور در کنار هم شاد باشند. همین مثبت اندیشی آنها این جشن را زیباتر می نماید. کارناوال شادی راه انداخنه اند، شهر رنگارنگ است و سعی می نمایند نشان دهند برای این استقلال زحمت کشیده اند. اینجا اندونزی است، کشوری که توانسته در روزهای استقلالش میزبانی بزرگترین رویداد آسیایی را از آن خود کند. بافت های قدیمی شهر در کنار برج های سربه فلک کشیده نشانگر برنامه ایست برای زنده نگه داشتن روزهای قدیم در کنار دنیای مدرن.

آنها هرساله برای این روز مراسم دارند. رقابت های قومیتی بین آنها فضای شادی راه می اندازد. حالا این رقابت قومیتی با رقابت های بین المللی یکی گردیده است. وقتی به تو می رسند سعی دارند این شادی را با تو تقسیم نمایند. به طرفت می آیند دستشان را به احترام بالا می برند و می گویند: سلامت پاگی. یعنی سلامت باشید.

شاید همین جشن ملی باعث گردیده که فضای شهر چندان شلوغ نباشد، تعطیلی هایی که خانواده ها را در کنار هم قرارداده و ترجیح می دهند به رقابت های قومی خود بپردازند، اما این فضای آرام دوام چندانی ندارد و خیلی طول نمی کشد که خیابان ها پر ترافیک می شوند. خیابان هایی پر از موتور سوار که برای سهولت حمل و نقل مسافرها را جابه جا می نمایند. چیزی شبیه خیابان های شلوغ تهران، با این تفاوت که قوانین را خیلی بهتر رعایت می نمایند. مردمی که کوشش کردند استقلال خود را پس بگیرند و در روز به این بزرگی کشورهای آسیایی را به میهمانی دعوت نموده اند بدون شک سعی می نمایند میزبان های خوبی برای این جشن باشند، حتی اگر توانشان این اجازه را ندهد.

مهمان نوازهای خوبی هستند، آنها به خوبی این حس را در میهمان های خود ایجاد نموده اند که لایق جشن به این بزرگی هستند. باید منتظر ماند، منتظر اتفاق های خوب برای ورزشکارانی که به دنبال هدف شان به این کشور سفر نموده اند.

منبع: ایران ورزشی
انتشار: 22 شهریور 1397 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: baliro.ir شناسه مطلب: 33

به "مردم اندونزی استقلال شان را به رخ می کشند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مردم اندونزی استقلال شان را به رخ می کشند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید