موضع اصولی هند در برابر تحریم ها، ایران و آمریکا را راضی نگه داشت

به گزارش تور بالی اندونزی، خبرنگاران : وزیر خارجه هند گفت کشورش موضعی اصولی در قبال تحریم ها علیه ایران گرفته و با این موضع هم ایران و هم آمریکا را راضی نگه داشته است.

موضع اصولی هند در برابر تحریم ها، ایران و آمریکا را راضی نگه داشت

برای دیدن تاج محل و مجسمه های بودا، تور هند ما را تجربه کنید.

به گزارش خبرگزاری خبرنگاران به نقل از اکونومیک تایمز , وزیر خارجه هند گفت کشورش واردات نفت از ایران را کاهش داده و توانسته شروط آمریکا برای دریافت معافیت از آمریکا را کسب کند.

سلمان خورشید که در حاشیه یک کنفرانس در دهلی نو سخن می گفت اضافه نمود: هند سال آینده وابستگی خود به نفت ایران را مورد آنالیز و بازنگری قرار می دهد.

وی اضافه نمود: من فکر می کنم به خوبی در درون ساختار معافیت آمریکا قرار داریم. حداقل شرایط بدست آمده است و آن این است که شما نباید وابستگی به نفت ایران را افزایش دهید.

هند در بین 9 کشوری قرار گرفته است که اخیرا برای دومین بار از تحریم نفتی ایران توسط دولت آمریکا معاف شدند. سهم ایران در تامین نفت مورد احتیاج هند از 16 درصد در سال 2009 به 10 درصد در امسال رسیده است.

وزیر خاررجه هند اضافه نمود کشورش موضعی اصولی در خصوص این موضوع اتخاذ نموده و به تحریم های سازمان ملل علیه ایران پایبند است.

وی در ادامه گفت: وقتی شما موضعی اصولی اتخاذ می کنید گاهی ضربه می خورید. اما هند به دلیل این موضع اصولی با بسیاری از کشورهای دیگر متفاوت است و هم ایران و هم آمریکا این کشور را مورد تقدیر قرار داده اند.

وی در خصوص رقابت هند با چین بر سر دستیابی به منابع انرژی دنیا گفت: ما با چین درحال رقابت نیستیم. چین در بسیاری از حوزه ها می تواند با ما شریک باشد و این پیشنهاد همچنان گشوده خواهد بود. چین می تواند با ما همکاری کند. چین می تواند جهت خود را در پیش بگیرد. چین می تواند فرصت های پیش روی خود را پیگیری کند و ما نیز فرصت های خود را پیگیری می کنیم. چرا ما باید به چین به عنوان یک رقیب نگاه کنیم؟

خورشید ناکامی هند در دستیابی به منابع انرژی در خارج را رد کرد و گفت افغانستان ما را برای توسعه میادین انرژی و معدن خود دعوت نموده است.

به گزارش خبرنگاران، فشارهای آمریکا به هند مانع دستیابی این کشور به منابع غنی انرژی در ایران شده است. این کشور تحت فشار آمریکا و با وعده دستیابی به تکنولوژی انرژی هسته ای از سوی دولت اسبق آمریکا رسما از مذاکرات پروژه انتقال گاز ایران به شبه قاره کنار کشید. سه شرکت هندی نیز خواهان دستیابی به امتیاز توسعه میدان گازی فرزاد هستند که تاکنون پیشرفتی در این زمینه بدست نیاورده اند.

منبع: تسنیم
انتشار: 11 آذر 1398 بروزرسانی: 18 مهر 1399 گردآورنده: baliro.ir شناسه مطلب: 597

به "موضع اصولی هند در برابر تحریم ها، ایران و آمریکا را راضی نگه داشت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "موضع اصولی هند در برابر تحریم ها، ایران و آمریکا را راضی نگه داشت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید