مکاتبه با دولت به منظور تخصیص اعتبار از صندوق توسعه ملی

به گزارش تور بالی اندونزی، سخنگوی شورای شهر تهران با اشاره به مکاتبات انجام شده با دولت به منظور تخصیص اعتبار از صندوق توسعه ملی برای شهرداری تهران گفت: مطالبه ما از دولت این است که به شهرداری تهران از سوی دولت نگاه ویژه و حمایتی شود.

مکاتبه با دولت به منظور تخصیص اعتبار از صندوق توسعه ملی

به گزارش گروه اجتماعی خبرنگاران، علی اعطا سخنگوی شورای شهر تهران با حضور در برنامه تلویزیونی دو نیمه ماه در رابطه با اقدامات، نقطه نظرات و مطالبات مجلس شهری در بحث پیشگیری و مقابله با شیوع کرونا توضیحاتی را ارائه کرد و گفت: یکی از اولین نهاد های که نسبت به این موضوع حساسیت نشان داد و تصمیماتی را اتخاذ کرد، شورای شهر تهران بود.

وی با بیان اینکه شورای شهر تهران از هفته اول اسفند ماه تصمیماتی را در این زمینه اتخاذ کرد، افزود: طی یک طرح دو فوریتی شورا این مجوز را داد تا 4 درصد از اعتبارات شهرداری تهران که در مواقع بحرانی برای عادی سازی شرایط و پیشگیری از حوادث مورد استفاده قرار می گیرد، (حدود 10 میلیارد تومان) در بحث مقابله با کرونا هزینه شود.

سخنگوی شورای شهر تهران با بیان اینکه شورا در تلاش است تا هماهنگ با ساختار مدیریت بحران ستاد ملی پیشگیری و مقابله با کرونا اقدامات مناسبی را انجام دهد، بیان کرد: در رابطه با تصمیماتی که در ستاد ملی یا استانی اتخاذ شده ممکن است تفاوت دیدگاه هایی هم وجود داشته باشد البته علاقه مند به رسانه ای کردن این تفاوت دیدگاه ها نبودیم و تلاش کردیم در قالب مکاتبه و مذاکره مسائل را دنبال کنیم.

عضو هیات رییسه شورای شهر تهران با بیان اینکه دوشتبه هفته گذشته به همین دلیل جلسه هم اندیشی مجازی با اعضای شورای شهر تهران برگزار کردیم، گفت: یک نامه چهار بندی را از طریق شهردار تهران که در جلسات هیات دولت شرکت می کنند ارسال کردیم که در هیات دولت و ستاد ملی کرونا مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

وی با بیان اینکه پیشنهاد تعطیلی بوستان ها یکی از بند های این نامه بود، بیان کرد: پیشنهاد تعطیلی بوستان ها به دلیل نگرانی که نسبت به روز 13 فروردین احساس می شد از سوی شورای شهر مطرح شد. از بین 4 بند مطرح شده صرفا یک مورد به آنگونه که مد نظر ما بود پیش نرفت که آن هم بحث حمل و نقل عمومی بود.

سخنگوی شورای شهر تهران ادامه داد: استدلال های مطرح شده از سوی ستاد ملی کرونا این بود که در شرایطی که بعضی از از افراد باید در بعضی از مشاغل حاضر شوند نمی توان حمل و نقل عمومی را به طور کامل تعطیل کرد، اما در شهرداری تهران رصد مستمری در حوزه های ریلی و اتوبوس رانی صورت می گیرد تا متناسب با تعداد مسافر اتوبوس و قطار های شهری را کاهش دهند.

اعطا تاکید کرد: البته در حال حاضر ضدعفونی ناوگان حمل و نقل عمومی شهر تهران به صورت مستمر در حال انجام است، البته به دلیل کاهش مسافران و فروش بلیت مترو به لحاظ مالی تنگنا های جدی به وجود آمده است، این در حالی است که رقم قابل توجهی هم به دلیل لزوم ضد عفونی به هزینه ها اضافه شده است.

سخنگوی شورای شهر تهران با بیان اینکه از سال 62 شرایط مالی شهرداری ها بر اساس قانون تغییر کرد و شهرداری ها باید به عنوان یک موسسه عمومی به روش بنگاهی اداره می شدند، افزود: شرایط به گونه ای پیش رفت که شهرداری ها باید به سمت خودکفایی حرکت می کردند، در حال حاضر شهرداری تهران ماهانه هزار تا هزار و 100 میلیارد تومان هزینه جاری دارد که از این مبلغ 400 میلیارد از محل مالیات بز ارزش اضافه کرده تامین می شده است. از طرفی حدود 50 درصد درامد ها از محل ساخت ساز هاست که در این شرایط به این بخش هم آسیب جدی وارد شده است.

وی ادامه داد: انتظار امروز ما از دولت این است که از مبلغ پیش بینی شده در صندوق توسعه ملی 20 درصد از طریق پرداخت مستقیم و 80 درصد از طریق تسهیلات ارزان قیمت در اختیار قرار گیرد که بی حتم شهرداری هم از این مبلغ سهمی دارد که باید به آن اختصاص داده شود، زیرا شهرداری تهران ویترین شهرداری های کشور است.

سخنگوی شورای شهر تهران با اشاره به مکاتبات اجرا شده در این راستا بیان کرد:در شهرداری تهران حدود 140 هزار نفر به صورت مستقیم و غیر مستقیم مشغول به کار هستند و پیش بینی ما این است که حتما به آن نامه توجه خواهد شد، مطالبه ما از دولت این است که به شهرداری تهران از سوی دولت نگاه ویژه و حمایتی شود.

اعطا در تشریح لزوم تشکیل کمیته هشت نفره نظارت بر عملکرد مدیریت شهری در حوزه کرونا، گفت: بنا نیست نسبت به تصمیمات ساختار حوزه مدیریت بحران متفاوت عمل کنیم، اما به دلیل وظیفه نظارتی شورای شهر تهران در شورای شهر این پیشنهاد مطرح شد که کمیته ای برای نظارت بر عملکرد مدیریت شهری شکل بگیرد تا شرایط را رصد کند و پیشنهاد های شورا از جانب این کمیته تدوین و اجرای آن توسط شهرداری پیگیری شود. این کمیته از روز یکشنبه فعالیت خود را آغاز می کند.

وی افزود: صدور پروانه ساختمانی موضوع جدی برای درامد شهرداری تهران است و بخش عمده ای از درآمد شهرداری به همین موضوع وابسته است. در دو سال گذشته تلاش کردیم عمده فعالیت این حوزه به شکل الکترونیکی است البته بخشی از مراحل صدور پروانه همچنان به صورت حضوری انجام می شود.

سخنگوی شورای شهر تهران با بیان اینکه تایید نمای ساختمان باید به صورت حضوری انجام شود، گفت: این موضوع از حیث منظر شهری حایز اهمیت است، اما در یکی از آخرین مصوبات شورای شهر با موضوع کرونا این بخش از سوی شورای شهر تعهدی و این نوع رفت و آمد ها متوقف شد.

وی در مورد نگرانی شهروندان در مورد پایان زمان معاینه فنی خودرو ها توضیح داد: محدودیتی برای معاینه فنی اعمال نشده و افرادی که معاینه فنی خودرو آن ها به پایان رسیده لازم نیست برای دریافت معاینه فنی خود به مراکز معاینه فنی مراجعه کنند.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 4 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: baliro.ir شناسه مطلب: 1048

به "مکاتبه با دولت به منظور تخصیص اعتبار از صندوق توسعه ملی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مکاتبه با دولت به منظور تخصیص اعتبار از صندوق توسعه ملی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید