نخست وزیر انگلیس در نیویورک درباره ایران رایزنی می نماید

به گزارش تور بالی اندونزی، طبق گزارش یک روزنامه انگلیسی، موضوع ایران یکی از مسائل مورد رایزنی نخست وزیر این کشور با رئیس جمهور آمریکا و دیگر سران خارجی شرکت کننده در نشست مجمع عمومی سازمان ملل خواهد بود.

نخست وزیر انگلیس در نیویورک درباره ایران رایزنی می نماید

برای دیدن بریتانیای کبیر با تور انگلیس همراه باشید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، بنا بر گزارش یک روزنامه انگلیسی، بوریس جانسون در اولین حضور خود به عنوان نخست وزیر این کشور در نشست هفته جاری مجمع عمومی سازمان ملل، درباره مسائلی از قبیل برگزیت و ایران با سران کشورهای خارجی رایزنی می نماید.

طبق نوشته روزنامه استاندارد، بوریس جانسون نخست وزیر انگلیس روز یکشنبه برای شرکت در هفتاد و چهارمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل وارد نیویورک می گردد. او در حاشیه این نشست با روسای جمهور آمریکا، فرانسه، ترکیه، مصر، اوکراین، صدراعظم آلمان، نخست وزیر هند، رئیس شورای اتحادیه اروپا و دبیرکل سازمان ملل دیدار می نماید.

طبق این گزارش، بوریس جانسون در دیدار با دونالد ترامپ، امانوئل ماکرون و آنگلا مرکل در مجمع عمومی سازمان ملل، درباره برگزیت، ایران و بحران (دنیای) آب و هوایی صحبت می نماید و انتظار می رود که آقای جانسون در دیدار با رئیس جمهور آمریکا درباره ایران، افغانستان و بحران آب و هوایی صحبت کند.

استاندارد همچنین اطلاع داد، نخست وزیر انگلیس در دیدارهای خود با رئیس جمهور فرانسه و صدراعظم آلمان درباره حملات به تاسیسات نفتی آرامکو در عربستان سعودی بحث و گفتگو می نماید.

در حالی که اظهارنظرهای مقام های اروپایی و انگلیسی درباره سرنوشت خروج انگلیس از اتحادیه اروپا (برگزیت) همچنان ادامه دارد، جانسون در نیویورک با دونالد توسک رئیس شورای اروپا درباره برگزیت رایزنی خواهد نمود.

بوریس جانسون در آستانه سفر به نیویورک اعلام نمود که او در این سفر درباره سه موضوع سرنوشت ساز رایزنی خواهد نمود.

به گفته نخست وزیر انگلیس، موضوع اول اینکه، چطور ما بریتانیا می تواند با متحدان اروپایی و آمریکایی مان درباره صلح و ثبات خاورمیانه همکاری کند. دوم، چطور علم و فناوری های تازه می توانند به دنیا برای پرداختن به تغییرات اقلیمی و تهدید تنوع زیستی یاری نمایند. سوم اینکه چطور بریتانیا پس از برگزیت یک جای بهتر برای سرمایه گذاری و زندگی خواهد بود.

جانسون بارها گفته که 31 اکتبر (نهم آبان)، با توافق یا بدون آن انگلستان را از اتحادیه اروپا خارج خواهد نمود. مجلس انگلستان اما پیش از آنکه توسط جانسون و ملکه الیزابت وارد دوران پنج هفته ای تعلیق گردد، طرحی را تصویب کرد و با خروج بدون توافق از اتحادیه اروپا مخالفت نموده بود (جزئیات بیشتر).

م

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 20 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: baliro.ir شناسه مطلب: 455

به "نخست وزیر انگلیس در نیویورک درباره ایران رایزنی می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نخست وزیر انگلیس در نیویورک درباره ایران رایزنی می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید